Visita a la Universitat Politècnica de València amb l’alumnat d’ESO

El passat dimarts 13 de febrer, l’alumnat de Robòtica de 2n i 3r d’ESO i l’alumnat del PDC3, junt amb les professores Cristina Beldad i Mònica Camiña, van visitar el Museu de la Informàtica a l’edifici d’Enginyeria Informàtica de la UPV (Universitat Politècnica de València).

Hi van realitzar un taller de programació amb plaques Micro:bit, desenvolupades per la BBC anglesa per tal d’apropar els fonaments de programació a tota la població, i de les quals ja en disposem en el nostre institut per a aprendre a programar amb l’alumnat de l’ESO de manera fàcil i entretinguda, dissenyant i creant jocs i xicotetes aplicacions.Una manera divertida de fomentar les STEM (acrònim en anglès de Science, Technology, Engineering and Mathematics, és a dir, Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques)!

Abans del taller vam haver de dipositar deixalles elèctriques i electròniques com a “entrada simbólica sostenible” per a afavorir la conscienciació amb la situació mediambiental del planeta i el nostre paper com a consumidors responsables.

En acabar el taller, vam fer una breu visita per les instal·lacions del campus universitari de la UPV. Per a molts, era la primera vegada que visitaven una universitat i, malgrat que encara és prompte, alguns ja van manifestar les seves inquietuds i interessos pels seus estudis futurs… Segur que tenim nous enginyers en les nostres aules! I esperem poder fomentar granet a granet aquestes vocacions!

Rodem La Sénia!

Mònica Camiña (professora de Tecnologia i Robòtica)