Les noves tecnologies des del punt de vista de l’alumnat de PMAR

Arran de la situació actual que estem vivint, els alumnes de 3PMAR hem fet una reflexió sobre com influeixen en les nostres vides les noves tecnologies.

Alumnat de PMAR de l'IES La Sénia

En primer lloc, ens agradaria dir que considerem que les noves tecnologies tenen avantatges, però també desavantatges, dels quals hem de tindre coneixença.

Som conscients que ens ajuden a relacionar-nos amb altres persones, però, d'altra banda, també creen en nosaltres problemes socials.

Respecte al temps que utilitzem, o malbaratem, en les pantalles, hem de dir que és molt, ja que, a vegades sense voler, passem una llarga estona de temps amb el telèfon mòbil a la mà o mirant les nostres xarxes socials a l'ordinador.

No obstant això, també hem de valorar-les, perquè ens faciliten la vida en molts aspectes. Per exemple, quan hem de cercar informació relacionada amb un tema, podem tenir-la al nostre abast amb facilitat i, sobretot, rapidesa. O si hem de comunicar-nos amb algú que estiga lluny també és possible fer-ho de manera ràpida, la qual cosa abans era impossible i inimaginable.

Pel que fa a les xarxes socials, tan importants i presents en les noves tecnologies, ens agradaria dir que hem d'anar amb molta cura perquè poden convertir-se en una font d'informació i comunicació perillosa. És a dir, hem de saber utilitzar-les correctament.

Al capdavall, considerem fonamental tindre a la nostra disposició una formació contínua i permanent per saber quin ús hem de fer de les noves tecnologies, per no sofrir els seus aspectes negatius.