Ensenyaments Professionals

INFORMACIÓ BÀSICA. +info

OBJECTE

Per a iniciar els estudis del primer curs dels ensenyaments professionals de Música i Dansa, serà necessari superar una prova d’accés. Mitjançant aquesta prova, es valorarà la maduresa, les aptituds i els coneixements per a cursar amb aprofitament els ensenyaments professionals. Així mateix, es podrà accedir a cada curs dels ensenyaments professionals de Música i Dansa sense haver cursat els anteriors sempre que, a través d’una prova, l’aspirant demostre que té els coneixements teoricopràctics i tecnicoinstrumentals.

OBSERVACIONS

Els aspirants que desitgen realitzar la prova d’accés a ensenyaments professionals de Música o Dansa en conservatoris que no siguen de titularitat pública de la Generalitat Valenciana o en centres autoritzats, han d’efectuar la inscripció segons el que cada centre haja establit respecte de la tramitació de la sol·licitud.

REQUISITS

Els ensenyaments professionals de Música i Dansa es cursaran ordinàriament entre els 12 i els 18 anys. L’inici dels ensenyaments professionals amb menys de dotze anys o més de díhuit s’entendrà com a excepcional. NOTES: 1. Els aspirants amb edats inferior a la que es fixa amb caràcter ordinari, per a iniciar els ensenyaments professionals de Música i Dansa, o bé per a accedir a cursos diferents del primer, han d’obtindre l’autorització per a concórrer a les proves d’accés, per part de la direcció del centre. 2. Els aspirants amb edats superiors a la que es fixa amb caràcter ordinari podran sol·licitar davant de la direcció del centre presentar-se a les respectives proves d’accés, tant al primer curs com a cursos diferents del primer, dels ensenyaments professionals de Música i Dansa.

NORMATIVA DEL PROCEDIMENT

• DECRET 156/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s’establix el currículum de les ensenyances professionals de dansa i es regula l’accés a estes ensenyances.(DOGV num. 5606 de 25.09.2007)
  • Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s’estableix el currículum dels ensenyaments professionals de Música i es regula l’accés a aquests ensenyaments (DOCV núm. 5606, de 25/09/07).
  • Ordre 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general, per a l’alumnat que curse els ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6522, de 17/05/11).
  • Ordre 49/2015, de 14 de maig, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifiquen aspectes de l’Ordre 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general, per a l’alumnat que curse els ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7526, de 15/05/15).