Jazz Band

jazz

JAZZ BAND

La improvisació és una eina pedagògica de primer ordre, l’ensenyament del qual s’imparteix des de fa dècades en els principals conservatoris i escoles d’Europa i Amèrica. Improvisar en música equival a parlar en el llenguatge comú, i el seu aprenentatge i el seu domini reporten grans avantatges a l’alumne, tant en l’expressió com en la comprensió dels diferents elements musicals. La metodologia moderna, empleada en l’ensenyament del jazz, ha aconseguit resultats contrastats que han sigut també aplicats amb èxit en l’àmbit de la música clàssica.

És per això que el Conservatori ofereix la possibilitat de cursar aquesta assignatura, els objectius principals de la qual són aconseguir que l’alumnat de formació clàssica tinga una visió general de la música de jazz, desenvolupar la capacitat d’improvisació en el terreny de l’estètica jazzística, cultivar la pràctica instrumental en grup com a forma d’aprenentatge i fomentar la interpretació en públic des d’una òptica jazzística. Com a fil conductor de l’assignatura, ens importa molt la relació de la música amb la cultura, les altres disciplines artístiques i la vida diària, una cosa a la qual sovint no s’atorga la seua vertadera dimensió, i tractem de desenvolupar les capacitats d’observació i l’esperit crític cap a l’enfocament creatiu del fet musical, d’identificar com la música i l’art d’una època particular reflecteixen les actituds socials i polítiques del seu temps, i de comprendre com s’empren els elements, processos artístics i principis organitzatius en l’art contemporani.