orquesta sinfonica

El projecte de l’orquestra Simfònica del conservatori, naix a conseqüència que el nostre Conservatori tinga un projecte estable i a llarg termini, aquesta estabilitat, no havia pogut aconseguir-se pel fet que el professor titular d’orquestra, varia cada curs lectiu. Com a conseqüència i a proposta de l’equip directiu un grup de professors s’encarrega de posar en marxa el projecte, tenint ja com a base el grup ja consolidat del Departament de vent fusta un “doble quintet” de vent, format per tots els vents que formen part de l’orquestra clàssica (2 flautes, 2 oboés, 2 clarinets, 2 fagots i dues trompes).

L’orquestra i el seu projecte en si mateixa, està formada pel director (coordinador de la mateixa) i professors adjunts de les diferents especialitats orquestrals, aquests participen activament en els assajos generals i també en els diferents parcials que l’orquestra té previstos sempre quan es comença a treballar repertori nou o quan aquests siguen necessaris. Per descomptat, la base de l’orquestra està formada pels alumnes de les diferents especialitats orquestrals, de cursos avançats d’ensenyaments professionals.

L’orquestra té previst tots els anys lectius concerts trimestrals, en la programació dels quals han intervingut a principi de curs el coordinador de l’orquestra i els diferents professors adjunts. L’avaluació i qualificació dels alumnes es realitza conjuntament per tots els professors que formen part d’aquesta orquestra.

L’orquestra simfònica del Conservatori Mestre Tàrrega “està formada per alumnes que cursen 4t, 5é i 6é, bàsicament d’Ensenyaments Professionals, juntament amb els professors tutors que formen part del projecte educatiu. Interpreta obres referents dels diferents períodes musicals. L’orquestra ha actuat en aquests últims anys en escenaris com l’Auditori de Castelló, La Marina del Grau de Castelló, *Auditori de Vinaròs, *Auditori de Tortosa, Conservatori Professional “Pedro *Aranaz” de Conca.