Col·laboració de la UMH i el IES Severo Ochoa

El vicerector d'Inclusió, Sostenibilitat i Esports de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Raúl Reina, i la directora de l'IES Severo Ochoa, Mercedes Valero Bru, han signat un conveni de col·laboració. Mitjançant aquest acord, totes dues entitats col·laboraran en el projecte ‘Disseny d'un itinerari didàctic seguint el llit del riu Vinalopó, des del Vaig moldre del Real fins al pantà d'Elx’. A la signatura han assistit, també, la secretària de l'IES, Carmen Andreu Rocamora, i la cap d'estudis, María Teresa Arco Linde.

Aquesta sendera és bastant freqüentat pels il·licitans i il·licitanes a causa de la seua proximitat a la ciutat i està reconegut com bé d'interés cultural per part de la Comunitat Valenciana. No obstant això, encara que existeixen diversos panells explicatius en els punts d'interés, no hi ha indicatius sobre la cura del medi ambient. Amb aquest projecte es pretén crear material didàctic que puga ser utilitzat per qualsevol visitant i, a més, es proposa elaborar cartelleria que promoga la cura i respecte de l'entorn. Per a elaborar aquests panells, l'alumnat de l'IES realitzarà prèviament un recorregut didàctic, guiat per estudiantat del Grau en Ciències Ambientals de la UMH, els qui els explicaran els aspectes més destacables de la flora i fauna autòctona. Posteriorment, es proposaran diversos eslògans relacionats amb el respecte i cura del medi ambient, els abocaments o la contaminació i, una vegada seleccionat el més representatiu, es traduirà a totes dues llengües oficials: valencià i castellà i es fabricaran amb materials reutilitzables. La labor de l'alumnat serà dissenyar un tríptic informatiu de la sendera mitjançant l'ús de Tics, en concret, l'aplicació CANVA, i en el recorregut aniran afegint diverses parades coincidents amb algun element a destacar.

De manera específica, amb aquest conveni es pretén col·laborar en el procés d'ensenyament-aprenentatge de docents i alumnat de tots dos centres; sensibilitzar sobre els ODS; aplicar metodologies col·laboratives inclusives; promocionar la salut i la sostenibilitat ambiental; i contribuir a la formació de ciutadans responsables, amb capacitat de servei i compromesos amb el seu entorn.

Aquest conveni s'alinea amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, concretament envers els objectius #3 Salut i Benestar; #11 Ciutats i Comunitats Sostenibles; #13 Acció pel Clima; #15 Vida i Ecosistemes Terrestres; i #17 d'Aliances per a Aconseguir els Objectius.

130722 Convenio IES Severo Ochoa 1
130722 Convenio IES Severo Ochoa 2