Presentació del documental “Dones al PAS”

Presentació del documental "Dones al PAS"

El documental "Dones al pas" va ser presentat a Otos el passat divendres, és un projecte impulsat per l'IEVA, Institut d'Estudis de la Vall d'Albaida amb la col.laboració i participació del professorat del departament de Ciències Socials i alumnes de l'Institut de Castelló de Rugat. La presentació va comptar amb la presència de totes les protagonistes que per primera vegada coincidien totes juntes i que encara no havien pogut veure el documental. L'IEVA va regalar un pen amb el documental a cada protagonista i un catàleg de l'exposició "Petjades de dona".
Aquest treball audiovisual és el tercer pas d'un projecte més ambiciós que l'IEVA va encetar al 2018 creant una comissió de treball que va organitzar un cicle de taules rodones "Pas de Dona" que al voltant de diferents temàtiques ( treball, art, esport) va reunir a dones de la comarca que han destacat en els diferents camps professionals.
Vist l'èxit de les taules redones, l'IEVA va decidir continuar el 2019 amb l'exposició "Petjades de dona" una exposició ue a començar amb la recuperació de la biografia de dotze dones de la comarca que havien destacat en diferents camps com l'acadèmic o el compromís social i la majoria no havien rebut en vida el reconeixement merescut. L'exposició és de fàcil transport i ha viatjat per tota la comarca. Degut a l'èxit i acollida que ha rebut l'exposició alguns pobles han sol.licitat l'exposició i han incorporat a alguna dona destacada del seu municipi. Posteriorment es va editar un catàleg amb les biografies.
El següent pas ha estat el documental "Dona al pas", coordinat per dues membres de l'IEVA Noelia Sanvíctor i Lluïsa Gallego, amb aquest documental es pretén provocar un diàleg intergeneracional entre dones adultes i xiques joves. Les dones majors amb els seus relats de vida representen l'experiència, les vides viscudes en altres temps, i les joves, representen el present i el futur. Les dones que hi participen al documental són per una banda, Maria Luisa Cabanes d'Otos, Marta Raida de Castelló de Rugat, Pepi Prats d'Aielo de Rugat, per altra, les alumnes són:
  • Leire Vicedo Carboneres - Montixelvo -
  • Alexia Bataller Sanestanislao - Ràfol de Salem -
  • Claudia Rios Rubinskaite - Ràfol de Salem
  • Alèxia Cosac - Terrateig -
  • Marta Santana Alborch - Salem -
  • Laila Vilar Crespo  - Castelló de Rugat
  • Elisa Fayos  Sala - Otos

Web amb informació sobre els altres projectes

IMG-20211029-WA0080[1]
IMG-20211029-WA0070[1]