Què és eTwinning?

eTwinning és la comunitat de centres escolars d'Europa.

Ofereix una plataforma als equips educatius (professors, directors, bibliotecaris, etc.) dels centres escolars d'algun dels països europeus participants, per a comunicar-se, col·laborar, desenvolupar projectes o cosa que és el mateix, sentir-se i formar part de la comunitat educativa més atractiva d'Europa.

eTwinning fomenta la col·laboració escolar a Europa utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i fa costat als centres escolars prestant-los les eines i els serveis necessaris que faciliten la seua associació per a desenvolupar un projecte en comú. eTwinning també ofereix oportunitats de desenvolupament professional continu gratuït en línia per a educadors.

eTwinning va nàixer en 2005 com la iniciativa més important del Programa d'aprenentatge elearning de la Comissió Europea i des del 2014 forma part d'Erasmus+ , el programa de la Unió Europea en matèria d'educació, formació, joventut i esport. El seu Servei central de suport està dirigit per European Schoolnet, una associació internacional de 31 Ministeris d'educació europeus que promouen l'educació en els centres escolars, els professors i els alumnes de tota Europa. eTwinning rep també assistència a nivell nacional dels seus 38 serveis nacionals de suport.

Què és un projecte eTwinning?

Un projecte eTwinning és un treball de col·laboració entre dues o més centres escolars europeus de països diferents sobre un tema acordat prèviament. La col·laboració es duu a terme a través d'una plataforma virtual i de l'ús de diferents eines web.

Els fundadors del projecte acorden la temàtica, la duració, l'alumnat que participarà en el projecte, el nombre de socis, el producte o productes que desitgen obtindre, l'idioma de treball, les eines web que utilitzaran, etc.

Els projectes eTwinning impliquen una millora tant per al professorat com per a l'alumnat en la competència digital i la competència comunicativa en llengües estrangeres. A més els projectes eTwinning aporten altres beneficis inherents en el mateix com el desenvolupament de competències més generals relacionades amb el treball col·laboratiu, la negociació, el coneixement intercultural, etc.

Quan un professor o una professora es registra en la plataforma proporciona algunes dades personals i del seu centre de treball. Emplena un formulari amb les seues dades i explica quines idees vol treballar en el projecte. Una vegada que la inscripció està verificada, la persona inscrita accedeix al seu escriptori personal a través del qual pot relacionar-se amb altres membres, intercanviar idees, crear grups i, finalment, treballar en un projecte.

Els nostres projectes

El centre ha participant en alguns projectes eTwinning en cursos anteriors.

Projecte "Europe sings Christmas carols"

Per Nadal del curs 2017/2018, realitzem dues felicitacions nadalenques a manera de nadala en vídeo: una a càrrec de l'alumnat de 6 °C i una altra a càrrec del cor del col·legi. Totes dues felicitacions es van realitzar amb molt d'afecte per a tota la comunitat educativa i es van llançar a Europa a través d'un projecte de la plataforma eTwinning, plataforma gestionada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Aquest projecte es diu "Europe sings Christmas carols", i consisteix en el fet que diversos centres educatius de diferents països europeus comparteixen les seues nadales com a manera de compartir cultura i d'acostar més aqueixos països.

La pàgina on es pot visitar la nostra aportació és la següent:

Projecte "Sending postcards with Denmark"

Dins de la mateixa plataforma eTwinning, també participem en un intercanvi de targetes nadalenques en el curs 2018/2019. Uns xiquets i xiquetes de 8-9 anys ens van enviar unes targetes nadalenques des de Dinamarca abans de les vacances de Nadal. Les targetes anaven destinades a l'alumnat de 4t de Primària del nostre centre.

A la volta de les vacances de Nadal, nosaltres els contestem diciendoles com havien sigut les nostres festes i les nostres celebracions, amb l'objectiu de millorar la pràctica de la Llengua Anglesa i ampliar la nostra visió cultural i social d'Europa. Ací podeu veure una imatge d'aquestes postals.

Després d'aquest intercanvi de correu postal, el col·legi de Dinamarca es va realitzar una videoconferència perquè es conegueren "en persona", encara que siga de manera virtual, i practicaren unes senzilles frases en anglés presentant-se a si mateixos i dient les seues aficions.

El vídeo es pot veure en el següent enllaç:

Shopping News