Formació específica en CDD

Per facilitar el compliment dels requisits i poder assolir els diferents nivells d’acreditació des del CEFIRE de Competència Digital Docent i dins del projecte del Pla Digital Educatiu s’oferta en els centres educatius la següent formació:

Formació en Competència Digital Docent nivell A1

És una formació en línea dinamitzada per les assessories del Pla Digital Educatiu que cobreix els indicadors del nivell A1 del MRCDD , en finalitzar aquesta formació se certificaran 40 hores.

Objetius

  • Conéixer les tecnologies de comunicació més utilitzades en els contextos educatius i comprendre’n la finalitat.
  • Conéixer l’ús de les tecnologies de col·laboració
  • Conéixer les eines i models per dur a terme una anàlisi reflexiva de l’ús de les tecnologies digitals en la pràctica docent.
  • Conéixer de forma general les mesures per a protegir les dades personals, la privacitat, la seguretat, els drets digitals i el benestar quan s’utilitzen les tecnologies digitals en contextos educatius.
  • Conéixer els criteris per a la selecció de continguts digitals i aplicació pràctica d’estratègies de recerca i organització.
  • Conéixer i comprendre l’ús d’eines d’autoria per a l’edició i creació de continguts digitals de qualitat respectant la normativa vigent sobre propietat intel·lectual.
  • Incloure les tecnologies digitals en la programació didàctica.
  • Conéixer les tecnologies digitals per a la comunicació i interacció en situacions d’ensenyament i aprenentatge.
  • Conéixer de forma teòrica els criteris didàctics per a la utilització d’eines digitals de col·laboració a l’aula.
  • Conéixer les tecnologies digitals en situacions d’aprenentatge autoregulat.
  • Conéixer les tècniques, mitjans i instruments per a l’avaluació dels processos d’ensenyament i aprenentatge emprant tecnologies digitals.
  • Conéixer l’ús de les tecnologies digitals per a obtenir, tractar, visualitzar, analitzar i interpretar les dades recollides en l’avaluació dels processos d’ensenyament i aprenentatge.
  • Conéixer l’ús de les tecnologies digitals per a informar sobre els processos d’avaluació i orientar l’ensenyament i l’aprenentatge a partir d’aquestes valoracions.
  • Conéixer l’ús pedagògic de les tecnologies digitals per a facilitar l’accessibilitat i inclusió de tot l’alumnat.
  • Conéixer les funcionalitats de les tecnologies digitals per a respondre a les necessitats individuals de l’alumnat i dels criteris pedagògics per al seu ús
  • Conéixer i comprendre la manera com les tecnologies digitals poden afavorir el compromís actiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge.
  • Conéixer i comprendre els aspectes tècnics implicats en l’alfabetització mediàtica i en el tractament d’informació i dades i dels criteris didàctics per al seu ensenyament i aprenentatge.
  • Conéixer i comprendre els aspectes implicats en els processos de comunicació i col·laboració en entorns digitals i dels criteris didàctics perquè l’alumnat aprenga a emprar aquestes eines i aprenga a construir la seua ciutadania i identitat digital de forma responsable i segura.
  • Conéixer i comprendre els aspectes tècnics implicats en el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat per a crear continguts digitals i els criteris didàctics per al seu ensenyament i aprenentatge.
  • Conéixer i comprendre els aspectes implicats en la utilització responsable i saludable de les tecnologies digitals i els criteris didàctics perquè l’alumnat adquirisca hàbits d’ús segur i adopte decisions reflexives.
  • Conéixer i comprendre els aspectes didàctics implicats en el desenvolupament de la competència de l’alumnat perquè aprenga a utilitzar la tecnologia com a mitjà per a resoldre problemes i cobrir les seues necessitats en el context d’una societat digital.

Continguts

  • Àrea 1: Compromís professional. Ús de les tecnologies digitals per a la comunicació; la coordinació, participació i col·laboració dins del centre educatiu i amb altres professionals externs; la millora de l’acompliment a partir de la reflexió sobre la pròpia pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privacitat i la seguretat i el benestar digital de l’alumnat en l’exercici de les seues funcions. Nivell A1.
  • Àrea 2: Continguts digitals. Recerca, modificació, creació i compartició de continguts digitals educatius. Nivell A1.
  • Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge. Gestió i organització de l’ús de les tecnologies digitals en l’ensenyament i l’aprenentatge. Nivell A1.
  • Àrea 4: Avaluació i retroalimentació. Utilització de tecnologies i estratègies digitals per a millorar l’avaluació, tant de l’aprenentatge de l’alumnat, com del propi procés d’ensenyament-aprenentatge. Nivell A1.
  • Àrea 5: Empoderament de l’alumnat. Ús de les tecnologies digitals per a millorar la inclusió, l’atenció a les diferències individuals i el compromís actiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge. Nivell A1.
  • Àrea 6: Desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Capacitació de l’alumnat per a utilitzar de forma creativa i responsable les tecnologies digitals per a la informació, la comunicació, la participació segura en la societat digital, la creació de continguts, el benestar, la preservació de la privacitat, la resolució de problemes i el desenvolupament dels seus projectes personals. Nivell A1.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies