L’escola rep el nom d’un gran mestre que va ser molt influent en la ciutat de Castelló i que va dedicar la seua vida a lluitar per l’educació pública i de qualitat.

Carlos Selma Roig va nàixer a Borriana el 20 de gener de 1872. Gràcies a l'ajuda d'un familiar va poder estudiar a l'institut Santa Clara de Castelló. Després la seua família va ser la que el va dirigir cap a la carrera de magisteri. Va cursar els seus estudis a València i els va finalitzar a Madrid, afegint la especialitat de professor d'invidents i sordmuts.

Al tornar Castelló va ser mestre interí a Borriana i després va obtenir la plaça de mestre a Castelló. En quan va poder, va tornar als estudis per a ser professor de Cal·ligrafia, Pedagogia i auxiliar de Dret i Legislació.

El seu prestigi va créixer quan va fundar amb altres companys l'Escola d'Arts i Oficis, de la qual seria director . Al mateix temps continuaven les seues classes de Gramàtica, Aritmètica i Geometria. També va néixer a principis de segle la seua acadèmia particular.

Va ser candidat del Partit Republicà Radical i va ser elegit conseller en 1906. També destacar que va ser director del diari «El clamor» i molt reconegut a nivell periodístic en altres diaris de Castelló com: República, El Liberal i Heraldo de Castelló.

També va ser president de la Diputació des de 1931 fins 1936, període durant el qual va treballar per dotar de calefacció a l'Hospital Provincial, creació del Museu d'Artesans i va comprar l'edifici de la Beneficiaria.

Pel que fa a la nostra escola, podem destacar que en el curs escolar 2012-2013, vam començar un procés de construcció d'escola intercultural, inclusiva i democràtica, oberta al barri i transformadora. Per les característiques de l'alumnat i del barri en el qual està situada aquesta, es va creure fonamental obrir l'escola a tota la comunitat educativa. A banda de "La Taula", que expliquem en aquest espai web, també es va decidir treballar amb grups interactius i comissions mixtes (en les quals les mares i pares tenien un pes fonamental).

Anys després seguim les mateixes línies que aquell curs escolar es van traçar. Com totes les escoles, tractem d'adaptar-nos i seguir millorant any rere any i sempre mirem de  fer-ho pel bé de la nostra comunitat educativa.

Hem recorregut un llarg camí en el qual hem aprés i millorat molt, però encara volem seguir creixent tots junts per seguir millorant el nostre entorn i el futur dels nostres alumnes.

Per a més informació no dubteu en consultar el nostre projecte educatiu.