Formació Projecte Acord

Formació amb grup d'investigació GREAT Universitat Jaume I de Castelló

26-02-2024 Formació amb Robotikids

El dilluns 26 de febrer el professorat va rebre una formació amb Robotikids amb una mostra d'activitats d'impressió 3D, Realitat Virtual i Robòtica.

photo_2024-02-28_12-23-23
photo_2024-02-28_12-06-36 (2)
photo_2024-02-28_12-06-36
photo_2024-02-28_12-22-43

17 i 18 de novembre Congrés CTEM València: Amb A d'STEAM

photo_2023-11-17_17-23-08
BÀNER-IV-CONGRÉS-CTEM-2048x779

El “IV Congrés CTEM de la Comunitat Valenciana” se celebrarà els dies 17 i 18 de novembre de 2023 a l’IES Benlliure de València.

El congrés està dedicat a l’educació STEAM, model que aborda junt amb les ciències, la tecnologia i les matemàtiques, altres disciplines que, tradicionalment, han estat relacionades amb les humanitats i les arts. Aquest acrònim, amb la inclusió de la A de Arts, ofereix un enfocament educatiu amb mires més àmplies, que permet que plantegem al nostre alumnat escenaris d’aprenentatge molt més rics i motivadors.

13-11-2023 Visita Aules Transformadores CEFIRE València

Captura-de-pantalla-2023-03-24-a-las-11.44.12-1024x353

Les Aules Transformadores fan referència a espais de treball acadèmic on es promou la reflexió i es manté la connexió social com a ferramenta fonamental per l’aprenentatge, donant un ús adequat i didàctic de tecnologies digitals així com de metodologies actives. Les Aules Transformadores, no són en sí l’espai físic, el mobiliari o la tecnologia, sinó que són un espai d’experimentació per millorar els processos d’E-A d’E-A (Ensenyament-Aprenentatge).

Criteri 1. Metodologies actives

El professorat del centre utilitza metodologies actives amb l’alumnat per al desenvolupament de projectes, situacions d’aprenentatge o activitats. Aquest tipus de metodologies ajuden a desenvolupar les competències de l’alumnat i generar aprenentatges significatius, plantejant reptes reals a resoldre. Els trets característics de les metodologies actives són:

  • Valoren, per igual, l’adquisició de coneixements, d’habilitats (com el treball en equip), d’actituds (com el compromís i la responsabilitat) i de competències (com la recerca útil i el tractament de la informació, les relacions interpersonals i socials, entre altres).
  • Motiven i involucren a l’alumnat amb un estímul (projecte, problema, repte) i una resposta (resultat, resolució o solució).
  • L’alumnat és el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Connecten l’aprenentatge amb el món real.
  • Són multidisciplinaris, metodologies flexibles que poden adaptar-se a qualsevol àmbit o matèria.

Criteri 2. Ús de tecnologies digitals.

En el procés d’E-A, avaluació i organització es fa ús de diferents ferramentes i dispositius que permeten la presència i integració de les TIC a l’aula. Es tracta de convertir les TIC en tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). Es fa ús de la plataforma Aules com a Entorn Virtual d’Aprenentatge, no sols com a repositori documental. A l’utilitzar les seues eines d’avaluació integrades com poden ser les rúbriques i la realització d’activitats interactives, per exemple, els qüestionaris, fòrums, H5P, etc.

Criteri 3. Ús dels espais i mobiliari.

Els espais del centre han d’estar pensats per tal d’incloure les necessitats de l’alumnat i facilitar la intervenció del professorat, són flexibles i polivalents. L’espai educatiu ha d’oferir a l’alumnat l’oportunitat d’aprendre nous coneixements, reflexionar, descobrir, crear, connectar, innovar, compartir i exposar.

Criteri 4. Participació del professorat.

El professorat del centre es forma, s’implica, participa i utilitza metodologies actives, tecnologia digital i flexibilització d’espais en la seva funció docent.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies