26-02-2024 Formació amb Robotikids
El dilluns 26 de febrer el professorat va rebre una formació amb Robotikids amb una mostra d'activitats d'impressió 3D, Realitat Virtual i Robòtica.
![photo_2024-02-28_12-23-23 photo_2024-02-28_12-23-23](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2024/02/photo_2024-02-28_12-23-23.jpg)
![photo_2024-02-28_12-06-36 (2) photo_2024-02-28_12-06-36 (2)](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2024/02/photo_2024-02-28_12-06-36-2.jpg)
![photo_2024-02-28_12-06-36 photo_2024-02-28_12-06-36](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2024/02/photo_2024-02-28_12-06-36.jpg)
![photo_2024-02-28_12-22-43 photo_2024-02-28_12-22-43](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2024/02/photo_2024-02-28_12-22-43.jpg)
17 i 18 de novembre Congrés CTEM València: Amb A d'STEAM
![photo_2023-11-17_17-23-08 photo_2023-11-17_17-23-08](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2023/11/photo_2023-11-17_17-23-08.jpg)
![BÀNER-IV-CONGRÉS-CTEM-2048x779 BÀNER-IV-CONGRÉS-CTEM-2048x779](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2023/11/BÀNER-IV-CONGRÉS-CTEM-2048x779-1-1024x390.png)
El “IV Congrés CTEM de la Comunitat Valenciana” se celebrarà els dies 17 i 18 de novembre de 2023 a l’IES Benlliure de València.
El congrés està dedicat a l’educació STEAM, model que aborda junt amb les ciències, la tecnologia i les matemàtiques, altres disciplines que, tradicionalment, han estat relacionades amb les humanitats i les arts. Aquest acrònim, amb la inclusió de la A de Arts, ofereix un enfocament educatiu amb mires més àmplies, que permet que plantegem al nostre alumnat escenaris d’aprenentatge molt més rics i motivadors.
Taller de Cianotipia
Taller de Robòtica
13-11-2023 Visita Aules Transformadores CEFIRE València
![Captura-de-pantalla-2023-03-24-a-las-11.44.12-1024x353 Captura-de-pantalla-2023-03-24-a-las-11.44.12-1024x353](https://portal.edu.gva.es/lesvessanes/wp-content/uploads/sites/279/2023/11/Captura-de-pantalla-2023-03-24-a-las-11.44.12-1024x353-1.png)
Les Aules Transformadores fan referència a espais de treball acadèmic on es promou la reflexió i es manté la connexió social com a ferramenta fonamental per l’aprenentatge, donant un ús adequat i didàctic de tecnologies digitals així com de metodologies actives. Les Aules Transformadores, no són en sí l’espai físic, el mobiliari o la tecnologia, sinó que són un espai d’experimentació per millorar els processos d’E-A d’E-A (Ensenyament-Aprenentatge).
Criteri 1. Metodologies actives
El professorat del centre utilitza metodologies actives amb l’alumnat per al desenvolupament de projectes, situacions d’aprenentatge o activitats. Aquest tipus de metodologies ajuden a desenvolupar les competències de l’alumnat i generar aprenentatges significatius, plantejant reptes reals a resoldre. Els trets característics de les metodologies actives són:
- Valoren, per igual, l’adquisició de coneixements, d’habilitats (com el treball en equip), d’actituds (com el compromís i la responsabilitat) i de competències (com la recerca útil i el tractament de la informació, les relacions interpersonals i socials, entre altres).
- Motiven i involucren a l’alumnat amb un estímul (projecte, problema, repte) i una resposta (resultat, resolució o solució).
- L’alumnat és el protagonista del seu propi aprenentatge.
- Connecten l’aprenentatge amb el món real.
- Són multidisciplinaris, metodologies flexibles que poden adaptar-se a qualsevol àmbit o matèria.
Criteri 2. Ús de tecnologies digitals.
En el procés d’E-A, avaluació i organització es fa ús de diferents ferramentes i dispositius que permeten la presència i integració de les TIC a l’aula. Es tracta de convertir les TIC en tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). Es fa ús de la plataforma Aules com a Entorn Virtual d’Aprenentatge, no sols com a repositori documental. A l’utilitzar les seues eines d’avaluació integrades com poden ser les rúbriques i la realització d’activitats interactives, per exemple, els qüestionaris, fòrums, H5P, etc.
Criteri 3. Ús dels espais i mobiliari.
Els espais del centre han d’estar pensats per tal d’incloure les necessitats de l’alumnat i facilitar la intervenció del professorat, són flexibles i polivalents. L’espai educatiu ha d’oferir a l’alumnat l’oportunitat d’aprendre nous coneixements, reflexionar, descobrir, crear, connectar, innovar, compartir i exposar.
Criteri 4. Participació del professorat.
El professorat del centre es forma, s’implica, participa i utilitza metodologies actives, tecnologia digital i flexibilització d’espais en la seva funció docent.