Nova metodologia matemàtica a Primària en el curs 2020-2021

Per a l’alumnat…

L’aula de matemàtiques ha de ser un entorn inspirador que el convidi a aprendre i a desenvolupar tot el seu potencial.

I per aconseguir-ho serà clau:

 

  • La presentació dels continguts i les destreses matemàtiques amb criteri didàctic.
  • Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i les nenes.
  • Donar valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts.

Per Innovamat, fer matemàtiques és…

Resoldre problemes

Ser capaç d’enfrontar-se a situacions desconegudes, de dissenyar estratègies per resoldre-les, d’analitzar les seves possibles solucions i de plantejar-se noves preguntes.

Raonar i provar

Ser capaç d’analitzar les situacions, fer conjectures i comprovar-les, deduir i argumentar les afirmacions que realitzem.

Connectar

Ser capaç de descobrir les relacions existents entre les diferents idees i conceptes del món matemàtic o d’aquests amb el món que ens envolta.

Comunicar i representar

Ser capaç de transmetre i interpretar la informació matemàtica a través de qualsevol canal: de manera gràfica o escrita, oral, amb l’ajuda de material o mitjançant la tecnologia existent.

Referents didàctics

Cecilia Calvo

PhD en Didàctica de les Matemàtiques. Professora de matemàtiques a l’Escola Sant Gregori i professora de la UPF.

Més informació

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies