El passat 26 de setembre es va celebrar al centre la reunió informativa sobre les beques Erasmus+ SCHOLAR per a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.
Aquest curs comptem amb 14 beques, que inicialment es preveu que es divideixen en dues estades amb 7 estudiants diferents en cadascuna. En ambdues estades, l’alumnat estarà acompanyat per un mínim de dos membres del personal del centre.
La durada de les estades es preveu de 6 dies (5 nits), incloent el desplaçament. L’alumnatcomptarà amb una assegurança gestionada pel centre que el cobrirà des del moment en quèinicie el viatge fins al retorn. La quantia de la beca s’estima en 600€ per alumne (incloentdespeses de viatge, assegurança, manutenció i allotjament).
Aquell alumnat que vulga participar en la mobilitat Erasmus+ haurà d’entregar la sol·licituden el període de convocatòria de l’1 al 31 d’octubre. Aquesta sol·licitud ha d’incloure un vídeo motivacional d’uns 90 segons amb els aspectes següents:
• Presentació de la persona candidata.
• Motius pels quals vol realitzar el programa.
• Què significa Erasmus+ per a tu?
• Participació en projectes del centre (mediació, consell escolar, etc.).
• Activitats extracurriculars fora del centre.
S’ha d’enviar a 46022543.projectes@edu.gva.es amb l’assumpte “Beques Erasmus+ SCH”.
La selecció de l’alumnat es realitza per barem, seguint els criteris següents:
Criteri | Baremació |
Expedient acadèmic del curs anterior (23-24). | 10 |
• Nota d’anglès del curs anterior (23-24). | 10 |
Coneixements de l’idioma del país de destinació, si és diferent de l’anglès. | 10 |
Entrevista personal. | 30 |
Vídeo de presentació. | 15 |
Valoració docent. | 15 |
Inclusió social (2 punts per cada situación considerada como menys oportunitats). | 20 |
Elements actitudinals: puntualitat, tolerància, respecte cap als altres i cap al propi centre. | 25 |
Involucració en programes de suport i participació escolar (mediació, delegats, patis actius, consell escolar, etc.). | 20 |
És obligatori no haver incorregut en sancions per mal comportament (criteri eliminatori).
En la valoració docent es tindran en compte els aspectes següents:
• Actitud: habilitats socials, actitud positiva, empatia, bona educació.
• Adaptabilitat a noves situacions.
• Predisposició a noves experiències.
• Maduresa de l’alumne/a.
• Capacitat de treball i esforç.
Documentació acreditativa de ser alumnat amb menys oportunitats:
1. DISCAPACITAT:
A. Certificat de discapacitat emés per l’autoritat corresponent (CCAA) que reconega una discapacitat.
B. Es valorarà tindre una sol·licitud oberta per al reconeixement de discapacitat, ambinformes mèdics, psicològics, psiquiàtrics o d’entitats socials.
2. DIFICULTATS EDUCATIVES I FORMATIVES:
A. Informes dels equips d’orientació en centres educatius o autoritats d’orientació educativa i psicopedagògica de les Delegacions d’Educació, i si escau, un protocol obert pel centre.
3. OBSTACLES SOCIOECONÒMICS:
A. Ser o haver sigut beneficiari d’una beca d’estudis general de l’Administració General de l’Estat.
B. Certificat de percepció de l’ingrés mínim vital o Renda Mínima d’Inserció o qualsevol altraprestació de naturalesa similar.
C. Informe dels serveis socials acreditant la situació de risc d’exclusió social.
D. Famílies nombroses o monoparentals.
E. Informe de serveis socials en situacions d’especial necessitat o emergència social.
F. Consideració administrativa de víctimes de terrorisme, violència de gènere o orfes.
G. Certificació de situació de dependència o persones amb dependents a càrrec.
H. Persona tutelada per l’Administració.
I. Beneficiari de beca de menjador/llibres.
J. Acreditació de la impossibilitat d’accedir a prestacions per manca de període de residènciao empadronament, o haver esgotat el període màxim de percepció.
4. PROBLEMES DE SALUT:
A. Certificació de salut física que requerisca suport addicional: informe mèdic d’un centre de salut/especialista.
B. Certificació de salut mental que requerisca suport addicional: informe de salut mental o mèdic.
5. DIFERÈNCIES CULTURALS:
A. Resolució de condició de refugiat o dret a protecció subsidiària, o haver presentatsol·licitud de protecció internacional.
B. Pertinença a una altra ètnia (certificat pels serveis socials).
C. Informe del Departament d’Orientació del centre educatiu.
6. DISCRIMINACIÓ:
A. Certificació de l’administració competent i informe del Departament d’Orientació que justifique aquest obstacle (per exemple, per assetjament escolar).