Convalidacions/Excempcions ESO

CONVALIDACIÓ DE MATÈRIES I/O EXEMPCIÓ D'EDUCACIÓ FÍSICA D'ESO

Procediment per a la sol·licitud de mesures per a l’alumnat que compagina estudis de l’ESO i els ensenyaments professionals de música o dansa, o amb la condició d’esportista d’alt nivell, d’alt rendiment o d’elit o amb la condició de personal tècnic, entrenador, arbitral o jutge d’elit de la Comunitat Valenciana per al curs 2023-2024.

Què presente?

ANNEX I

Dansa

ANNEX II

Esportistes d'elit

ANNEX III

On i quan? Les sol·licituds s’han de presentar, preferentment, en el centre on l’alumne o alumna estiga matriculat o matriculada en l’ensenyament d’Educació Secundària Obligatòria, abans del dia 31 d’octubre del curs escolar per al qual se sol·liciten, i les han de segellar i datar els centres en el moment en què es presenten.

Documentació necessària que cal adjuntar a la sol·licitud de convalidació i d’exempció de matèries.

1. Per a la sol·licitud de convalidació de la matèria Música s’ha de tindre en compte segons el cas:

a) Si l’alumne o l’alumna ja ha superat determinades assignatures dels ensenyaments professionals de Música o Dansa, especificades en l’annex I d’aquesta ordre, cal presentar el certificat acadèmic acreditatiu de la superació de l’assignatura amb què es convalida.

b) Si l’alumne o l’alumna està cursant qualsevol de les assignatures dels ensenyaments professionals de Música o Dansa, especificades en l’annex I d’aquesta ordre, que cal superar per a obtindre aquesta convalidació, s’ha de presentar el certificat de matrícula de l’assignatura dels ensenyaments professionals en el moment de la sol·licitud.

2. Per a la sol·licitud de convalidació de la matèria optativa per estar cursant ensenyaments professionals de Música o Dansa, cal presentar el document que acredite tindre formalitzada la matrícula per a cursar aquests ensenyaments.

3. Per a la sol·licitud d’exempció de la matèria Educació Física per estar cursant ensenyaments professionals de Dansa, s’ha de presentar el document que acredite tindre formalitzada la matrícula per a cursar aquests ensenyaments.

1. Alumnat amb la condició d’esportista d’alt nivell: per a la sol·licitud d’exempció o adaptació curricular de la matèria Educació Física i la convalidació de la matèria optativa, cal presentar el document que acredite estar inclòs en la relació d’esportistes d’alt nivell publicada en el Boletín Oficial del Estado.

2. Alumnat amb la condició d’esportista d’elit o de personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d’elit de la Comunitat Valenciana: per a la sol·licitud d’exempció o adaptació curricular de la matèria Educació Física i la convalidació de la matèria optativa, s’ha de presentar el document que acredite estar inclòs en les relacions d’esportistes d’elit i de personal tècnic, entrenador, arbitral o jutge d’elit publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Alumnat amb la condició d’esportista d’alt rendiment: per a la sol·licitud d’exempció o adaptació curricular de la matèria Educació Física i la convalidació de la matèria optativa, cal presentar el següent:

a) De fora de la Comunitat Valenciana: acreditació de la condició d’esportista d’alt rendiment mitjançant certificat del Consell Superior d’Esports durant el curs acadèmic a què es referisca aquest certificat.

b) De la Comunitat Valenciana: acreditació de la condició d’esportista d’alt rendiment mitjançant certificat de la direcció general competent en matèria d’esport durant el curs acadèmic a què es referisca aquest certificat.

Qui reconeix les convalidacions?

Correspon a la direcció del centre on l’alumnat curse l’Educació Secundària Obligatòria comprovar que es compleix el requisit indicat en l’article 2.1 d’aquesta ordre i reconéixer la possibilitat de convalidació de la matèria Música i de la matèria optativa, i d’exempció de la matèria Educació Física, indicades en el procediment establit en aquest capítol.

La direcció del centre ha de notificar, abans que finalitze el mes de novembre, la concessió o denegació a la persona sol·licitant i a la Inspecció Educativa