Projecte Activitat Física i Salut

L’IES Vicent Castell i Doménech és un Centre Educatiu Promotor de l’Activitat Física i l’Esport (CEPAFE) a través del Projecte d’Activitat Física i Salut, amb l’objectiu principal de promoure l’activitat física en l’alumnat i integrar hàbits saludables de manera significativa així com adquirir valors i habilitats socials per a millorar la seua vida diària i futura.

El projecte és coordinat pel departament d’Educació Física i professorat dels departaments d’Anglès, Castellà i Matemàtiques.

Fotografia de les pistes exteriors del centre

Algunes de les activitats que es realitzen dins del projecte són:

• Pràctica i millora d’habilitats motrius. Es planteja durant les franjes horàries de 8h a 9h i de 14h a 15h a alumnat que està en el centre i no té classe, unes activitats de lliure elecció d’activitat física, com a tenis taula, jocs de taula o exercicis de corda individuals.
  • Activitats físiques i esportives especials i/o activitats extraescolars en els diferents nivells, com a senderismes, eixida conjunta Primària-ESO, l’Aula Ciclista, activitats a la platja, orientació, activitats d’esports d’hivern, Cross UJI…
  • Dia de l’esport, quan s’organitzen xarrades i competicions durant tota la jornada
  • Guàrdies actives. En unes certes guàrdies l’alumnat pot jugar
  • Patis actius. Activitats durant l’esbarjo. Dos dies l’alumnat de 1r de Batxillerat organitza competicions pels equips que vulguen apuntar-se, i altres dos dies l’alumnat proposa i organitza activitats, com a escacs. A més, durant tots els patis, l’alumnat té a la seua disposició raquetes de tenis taula a consergeria per a jugar lliurement.
  • Patis nets. Projecte de conscienciació de la neteja del pati.