Departament-de-castella

Homenatge a l'escriptora Emilia Pardo Bazán

Donya Emilia Pardo Bazán va ser una gran escriptora i pionera en la defensa dels drets de les dones. Els nostres alumnes/as de quart d'ESO A li van voler retre homenatge a propòsit del centenari de la seua mort i van elaborar aquest magnífic vídeo anomenat Emilia Pardo Bazán, una dona en un món d'homes.

Federico García Lorca

L'aurora de Nova York

De Poeta a Nova York (1929). Pots veure la lletra completa del poema en punxar a la foto de Federico García Lorca. Recitat i muntatge d'àudio per Paco Chacón.

Vídeos literaris F. G. Lorca fets pels nostres alumnes/as

Enllaços interessants per a l'estudi del castellà

Centre virtual Cervantes

Espai web de l'Institut Cervantes amb materials i recursos per als qui estiguen interessats en l'estudi del castellà.

Fundació de l'Espanyol Urgent

La Fundació de l'Espanyol Urgent creada en 2005 a Madrid a partir del Departament d'Español Urgent de l'Agència EFE. És fruit de l'acord i participació equitativa en la seua constitució de l'Agència EFE i del banc BBVA. En 2020 la RAE i l'Agència EFE van signar un acord amb el nom oficial de FundéuRAE (Wikipedia).

Regles d'ortografia

És una pàgina que alberga informació sobre l'ortografia del castellà i exercicis molt útils per als qui aspiren a dominar l'ortografia d'aquesta llengua.

Gramàtiques

Aquesta pàgina tracta la gramàtica en tots els seus plans. Així mateix ofereix jocs que ajuden a reforçar els conceptes estudiats.

Exemple de

Possiblement una de les pàgines més visitades per la seua practicitat.

«Intel·ligència artificial», expressió de l'any 2022 de la FundéuRAE

Capacitat d'una màquina de realitzar operacions pròpies de la intel·ligència humana (Diccionari d'ús de l'espanyol, de María Moliner).
índice

«Ucraïnés» o «ucraïnés»?

Ucraïnés -na. ‘D'Ucraïna’. Aquesta és la forma inicialment usada com a gentilici d'aquest país europeu i continua sent majoritària en tot l'àmbit hispànic; és, per això, la forma recomanada: «L'endemà passat es va aparéixer una ucraïnesa convertida en la meua tia per a quedar-se amb la casa» (Menéndez Muerte [Cuba 2002]); també s'admet la forma ucraïnés). El mateix cal dir sobre el nom de l'idioma: ucraïnés i ucraïnés. Definició del Diccionari panhispànic de dubtes.

L'aforisme no és breu: és incommensurable

Breu mostra d'alguns dels més cèlebres aforismes feta per Demi Fernández.

La educación es una cosa admirable, pero es bueno recordar cada poco tiempo que nada que realmente merezca la pena saber puede ser enseñado.

(Óscar Wilde)

Podemos estar orgullosos de lo que hemos hecho, pero deberíamos estarlo mucho más de lo que no hemos hecho. Ese orgullo está por inventar.

(Emile Cioran)

No importa que el aforismo sea cierto o incierto; lo que importa es que sea certero.

(José Bergamín)

La Tierra: ¡Ese punto debajo de un signo de interrogación!

(Stanislaw Jezry Lec)

Antonio Porchia

El hombre no va a ninguna parte. Todo viene al hombre, como el mañana.

(Antonio Porchia)