Un dels moments més esperats d’aquesta mobilitat ha estat la trobada amb docents alguereses. La reunió s’ha esdevingut en un clima de complicitat, comboi i il.lusió  que ens ha descobert punts en comú i tradició oral compartida.

Les professores del departament de valencià de l’IES l’Estació, Oreto Doménech i Laura Barberà, han tingut el plaer de comptar amb la col.laboració de Carla Valentino, ensenyant algueresa, traductora i escriptora. Així mateix, han tingut una calorosa acollida per part de les “professoresses” alguereses, les quals s’han engrescat a participar-hi amb el seu alumnat.

El projecte COR-E+ Cançons  Oralitat i Rondalles es materialitza, doncs, a través de la creació d’un treball paral.lel entre les rondalles de la Vall d’Albaida i les rondalles alguereses amb alumnes algueresos i alumnes de l’IES l’Estació de 1r d’ESO.