Sollana emociONal
Presentació de la Setmana "Sollana EmociONal"
En coherència amb els criteris pedagògics que estableix la Llei d’Educació actual (LOMLOE) i el nostre Projecte Educatiu, la setmana del 27 al 31 de març realitzàrem la II Setmana de Projectes.
Va ser una setmana en què treballàrem de forma diferent amb l’alumnat, a partir de tallers i activitats creatives, interdisciplinàries i cooperatives i que tingueren com a objectiu la creació d’un producte final per cada curs relacionat amb el tema de la Setmana. Enguany, el tema que va articular l’activitat va ser LES EMOCIONS, contingut fonamental del nou currículum i que requereix una acció coordinada des de totes les matèries i professorat.
Els productes finals que van crear van ser els següents:
1ESO | Benestar emocional: creació d’un Emocionari, un decàleg de les emocions i una conferència a l’alumnat de Primària |
2ESO | Les emocions en les arts: creació de QR relacionats amb la pintura, la fotografia i el cinema. |
3ESO i FPB | Les emocions i el context: creació d’un audiovisual |
4ESO | Infografies d’autoregulació emocional: presentació productes finals al Centre Cultural |
La setmana d'abans, vam rebre la visita de diferents professionals relacionats amb les Emocions que feren xarrades de motivació i introducció del tema.
22 març, 9h
dimecres |
Alumnat de 3ESO i FPB | Usué de la Barrera, doctora i investigadora sobre les competències emocionals, el benestar i la salut mental en l'adolescència. Facultat de Psicologia de València |
22 març, 11’50h
dimecres |
Alumnat de 4ESO i FPB | Mónica Portillo. Doctora del Departament de Salut de la Ribera i psicòloga de la USMIA |
24 març, 13h
divendres |
Alumnat 1ESO | Marilén Garcia
Infermera de la USMIA, especialista en Comunitària i Familiar |
27 març 9h
dilluns |
Alumnat 2ESO | Bárbara Sebastián, llicenciada en Belles Arts i Màster en Arts Gràfiques. Famosa artista grafitera “Barbiturikills”, que utilitza el grafiti com a reivindicació social. |
Ha sigut una setmana de treball més autònom, cooperatiu i creatiu, en la qual hi hagué dos o més professors per aula en tot moment i que els ajudaran a reflexionar, comprendre i regular les emocions en l’adolescència com a eix del seu propi benestar.
Com que el contingut de la Setmana de Projectes atén aspectes fonamentals del currículum actual comú a totes les matèries, l’activitat d’aquesta setmana va ser avaluada i valorada per a les notes del tercer trimestre en proporció al temps dedicat: 1 punt de cada assignatura.
Com a cloenda del seu treball durant la Setmana de Projectes, realitzaren un acte de divulgació al Centre Cultural de Sollana el 4 d’abril, dins de la Setmana Cultural.