Sollana SOStenible

La setmana dels projectes del present curs s'ha dedicat a l'estudi i difusió local dels objectius per al desenvolupament sostenible (ODS) . Aquestos objectius, recollits en allò que es coneix com l'agenda 2030 per a la sostenibilitat, constitueixen el full de ruta de l'ONU per combatre el canvi climàtic alhora que s'impulsa un nou paradigma de desenvolupament econòmic. La finalitat, no és altra, que la de crear una societat global inclusiva que possibilite la plena realització de l'individu d'una manera harmoniosa amb el medi ambient.

En aquest projecte de centre han treballat tots els cursos de forma coordinada, això sí, cadascun centrant-se en una àrea ben concreta, per tal d'elaborar un producte final per conscienciar a la població de la necessitat de treballar, des de tots els àmbits locals (administratiu, polític, empresarial, familiar i individual), per aconseguir una veritable Sollana SOStenible.

Aquesta és la nostra responsabilitat. Aquest ha de ser el nostre compromís. Per favor, pel bé de totes i tots i, per suposat, pel bé de les generacions que hi vindran.

• A continuació, mostrem el treball de l'alumnat per cursos. L'esforç ha sigut enorme. Vostés, mares i pares, podeu sentir-vos ben orgullosos de la gran tasca que les vostres filles i fills han realitzat durant aquesta setmana.

(*) Nota: Aprofitem també aquest espai web per agrair la col·laboració i el suport constant que hem rebut per part de l'Ajuntament. Reconéixer també l'intens treball efectuat des de l'adminitració i la consergeria del centre. Gràcies, Vicent, Ramon i Lídia.

1r ESO 2n ESO 3r ESO i FPB 4t ESO
1) Estudi dels ODS (elaboració d'un tríptic).

2) Estudi i propostes d'accions individuals i grupals per aplicar els ODS a nivell local.

3) Divulgació del treball de recerca a l'alumnat de primària.

1) Estudi i visita del filtre verd i el portet de Sollana.

2) Disseny d'una ruta turística sostenible per a Sollana.

3) Realització d'un projecte multimèdia per a la difusió via Internet (web i xarxes socials) de la ruta.

1) Estudi científic del problema mediambiental dels microplàstics (causes i conseqüències).

2) Estudi de la salut dels oceans centrat en la costa de Cullera.

3) Realització d'un noticiari, mini-reportatges i documentals per a la divulgació de la recerca.

1) Estudi científic del canvi climàtic: causes, efectes i actuacions per frenar-lo (elaboració d'un col·loqui).

2) Estudi tècnic de les energies renovables. Anàlisi i debat sobre la viabilitat de la instal·lació d'un parc solar al terme de Sollana.

3) Organització d'un acte públic per a difondre el treball realitzat per tots els cursos.

(recull de fotografies) (recull de fotografies) (recull de fotografies) (recull de fotografies)
Taula resum de les tasques per cursos.

PRODUCTES AUDIOVISUALS

1r ESO Per un estil de vida sostenible