Setmana 2023

Sollana emociONal

Presentació de la Setmana "Sollana EmociONal"

Vídeo de promoció de 1ESO

En coherència amb els criteris pedagògics que estableix la Llei d’Educació actual (LOMLOE) i el nostre Projecte Educatiu, la setmana del 27 al 31 de març realitzàrem la II Setmana de Projectes.

Va ser una setmana en què treballàrem de forma diferent amb l’alumnat, a partir de tallers i activitats creatives, interdisciplinàries i cooperatives i que tingueren com a objectiu la creació d’un producte final per cada curs relacionat amb el tema de la Setmana. Enguany, el tema que va articular l’activitat va ser LES EMOCIONS, contingut fonamental del nou currículum i que requereix una acció coordinada des de totes les matèries i professorat.

Els productes finals que van crear van ser els següents:

 

1ESO Benestar emocional: creació d’un Emocionari, un decàleg de les emocions i una conferència a l’alumnat de Primària
2ESO Les emocions en les arts: creació de QR relacionats amb la pintura, la fotografia i el cinema.
3ESO i FPB Les emocions i el context: creació d’un audiovisual
4ESO Infografies d’autoregulació emocional: presentació productes finals al Centre Cultural

 

La setmana d'abans, vam rebre la visita de diferents professionals relacionats amb les Emocions que feren xarrades de motivació i introducció del tema.

 

22 març, 9h

dimecres

Alumnat de 3ESO i FPB Usué de la Barrera, doctora i investigadora sobre les competències emocionals, el benestar i la salut mental en l'adolescència. Facultat de Psicologia de València 
22 març, 11’50h

dimecres

Alumnat de 4ESO i FPB Mónica Portillo. Doctora del Departament de Salut de la Ribera i psicòloga de la USMIA
24 març, 13h

divendres

Alumnat 1ESO Marilén Garcia

Infermera de la USMIA, especialista en Comunitària i Familiar

27 març 9h

dilluns

Alumnat 2ESO Bárbara Sebastián, llicenciada en Belles Arts i Màster en Arts Gràfiques. Famosa artista grafitera “Barbiturikills”, que utilitza el grafiti com a reivindicació social.

 

Ha sigut una setmana de treball més autònom, cooperatiu i creatiu, en la qual hi hagué dos o més professors per aula en tot moment i que els ajudaran a reflexionar, comprendre i regular les emocions en l’adolescència com a eix del seu propi benestar. 

Com que el contingut de la Setmana de Projectes atén aspectes fonamentals del currículum actual comú a totes les matèries, l’activitat d’aquesta setmana va ser avaluada i valorada per a les notes del tercer trimestre en proporció al temps dedicat: 1 punt de cada assignatura.

 

Com a cloenda del seu treball durant la Setmana de Projectes, realitzaren un acte de divulgació al Centre Cultural de Sollana el 4 d’abril, dins de la Setmana Cultural.