L’hortet 2022-2023

Aquest any hem iniciat el nostre contacte amb el món vegetal amb la iniciativa de FPB2 “ADOPTA UNA PLANTA” on cada alumne de la classe adoptarà una planta i s’encarregarà de cuidar-la.

Per ara han adoptat les següents plantes que segur es faran ben boniques.

Degut a les pluges de la primera quinzena d’octubre, hem començat a plantar una miqueta més tard però el 19 d’octubre l’alumnat de 1r d’ESO ja va plantar els seus encisams, l’escarola, les coliflors i les coletes de Bruseles.

El dimecres 26 d’octubre alumnes de 2n d’ESO han sembrat llavors de rabanets, rúcula, alfàbega i julivert. Prèviament han treballat la terra i l’han enriquit amb adob orgànic.

Enhorabona als joves agricultors que han treballat amb dedicació i entusiasme.

Divendres 28 d’octubre Hugo, Jordi, Ivan i Juán van plantar les cebes que va portar Hugo.

L’encoixinat té multiples avantatges sobre les plantes i el sòl: Manté la humitat del sòl, evita el desenvolupament de males herbes i algunes plagues, etc.

El dia 9 de novembre l’alumnat de FPB1 es dedicaren a encoixinar i ho feren amb quatre tipus de materials: paper, cartro, fulles i pinassa.

L’alumnat de FPB2 ha començat l’any plantant a la zona enjardinada de davant el centre: Aloe vera, un hibiscus de Siria (rosa de Siria), un cactus Ric Rac i flors de pasqua.

A la rosa de Siria (de fulla caduca) li hem triat un bon lloc on esperem que arrele bé i a la primavera ens mostre les seues meravelloses flors.

Ara que ja tenim el nou hortet en marxa ens hem posat mans a l’obra removent la terra i deixant-la preparada per a fer els cavallons i començar a plantar. Una feina dura però hem compatat amb l’ajuda de Salva i altres companys que han treballat de valent amb l’aixada.

Li donarem un parell de voltes a la terra i ja la tindrem preparada per a fer els cavallons.

Continuem removent la terra i fent cavallons amb l’ajuda de l’alumnat de 1r d’ESO