Procés de selecció d’alumnes del cicle mitjà d’electricitat per a participar les mobilitats de grup  del curs 2024/25

El present curs 2024/25, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo continua la senda de la internacionalització i excel·lència, oferint la possibilitat als nostres alumnes, de Formació Professional de segon grau mitjà del cicle d’instal·lacions electrotècniques i automàtiques, de participar en el projecte Erasmus de mobilitats de grup número 2024-1-ES01-KA121-VET-000225761

En el projecte portarem a terme un treball de formació i investigació sobre automatització en els habitatges i integració de distints sistemes domòtics. En este projecte Erasmus participaran les escoles de RBZ Technik de Kiel, Alemanya, Vamia de Vaasa, Finlàndia i el nostre institut, L’IES Rascanya- AC.

Cadascuna de les tres escoles participants realitzara una formació especifica i acordada pels tres socis, en les seues instal·lacions, a més, d’una serie d’activitats culturals. Per tant, es realitzaran tres reunions, una en cada país, on cada institut aportarà entre 5 i 7 estudiants. Els estudiants que comencen el projecte es comprometran a participar en les tres reunions i adoptar una actitud positiva, de participació activa i comportament impecable.  L’IES Rascanya es reserva el dret de expulsar als estudiants que puguen cometre faltes de conducta. Els alumnes seleccionats per l’IES Rascanya es comprometran a fer un treball de difusió de l’experiència.

El projecte està totalment becat pels fons de la comunitat europea, per tant totes les despeses en els viatge, segurs i material estan coberts per la beca Erasmus.

Amb aquest projecte millorarem la formació lingüística i tècnic-formativa dels nostres alumnes, a més de potenciar el creixement personal i intercultural dels participants.

Finalment, no podem deixar de costat, que aquest projecte també contribuirà a l’objectiu sempre present a la filosofia del nostre centre des de la seua creació, que és el reforçament d’una veritable ciutadania europea on professors i alumnes descobriran els valors culturals dels països visitats.

Criteris de selecció de l’alumnat

Obrim un període d’inscripció des del 7 d’octubre de 2024 a 10 d’Octubre de 2024 inclusives per a seleccionar  sis alumnes interessats en en participar en aquesta mobilitat.  Els criteris per a ser preseleccionats seran:

• Ser alumne de segon cicle de grau mitjà d’electricitat l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo durant el present curs escolar 2024-25
  • Presentar en secretaria del centre la instancia adjunta durant el període d’inscripció.

Criteris de selecció dels dos alumnes seleccionats per a fer la mobilitat

Las selecció dels sis alumnes que faran la mobilitat el més prompte possible durant el mes d’octubre. La puntuació serà:

• Coneixements lingüístics – Màxim 10 punts.
  • Expedient acadèmic de primer curs de grau mitjà: per cada excel·lent 3 punts, per cada notable 2 punts, per cada bé 1 punt.
  • Mitjançant una entrevista s’avaluarà l’actitud de l’alumne, es a dir la puntualitat, l’assistència a les classes, el respecte i el treball en equip. Màxim 10 punts.
  • Els alumnes seleccionats participaran durant tot el curs escolar en totes les activitats i mobilitats relacionades amb el projecte. Els estudiants que comencen el projecte es comprometran a adoptar una actitud positiva, de participació activa i comportament impecable.  L’IES Rascanya es reserva el dret de expulsar als estudiants que puguen cometre faltes de conducta. Els alumnes seleccionats per l’IES Rascanya es comprometran a fer un treball de difusió de l’experiència. Es crearà una llista de reserves per poder substituir a alumnes que no puguen seguir participant al projecte.

Comité de selecció

Per al procés de selecció dels alumnes se crearà un comitè de professors format per:

-El director de L’IES Rascanya-AC que actuarà com a president.

-El El coordinador de projectes europeus  que actuarà com secretari.

-Dos professors de grau mitjà que actuaran con a vocals.

Finalitzat aquest procés s’alçarà acta i es  al cartell d’anuncis Erasmus del nostre centre i es comunicarà directament a tots els participants.

Sol·licitud de participació

Instància per al professorat