Estança formativa de professors del IES Rascanya a Europa

Durant el present curs 2018-19 hem enviat tres professors del nostre centre a realitzar estances formatives de formació per observació (denominada Job Shadowig) a dos centres socis de França i de Bèlgica.

Durant el mes de gener de 2019, Daniel Brigido Diego, del departament d’electricitat, ha realitzat una estança formativa de quatre dies, on ha observat i ha participat en el desenvolupament de les classes i tallers d’electrotècnia del institut de L’Arbresle, Franca, Lycée des Métiers Barthélémy Thimonnier.

Durant el mes de maig de 2019, Mª José Martínez Martínez, del departament de formació i orientació laboral i Carles Mateu Gómez del departament d’electricitat, han realitzat una estança formativa a l’institut Hast Katholiek Onderwijs de Hassel, Bèlgica. Allí han pogut comprovar la gran dotació de material tècnic que compten per a la formació, han participat en les classes i han conegut la gran implicació que les empreses en Bèlgica tenen amb la formació professional dels alumnes.

A més de constatar les diferencies i similituds del sistema educatiu francés i belga, la metodologia en l’ensenyament de les assignatures tècniques dels sistemes i professors d’aquests instituts, els nostres professors ha pogut aprofundir en el coneixement del sistema de formació professional dual i la seua implantació en França i Bèlgica.

Totes estes experiències i coneixements, a més d’ajudar al nostre centre a la seua internacionalització i ampliar la consciencia europea, ens donen també noves perspectives i coneixements tècnics i metodològics així com una visió amplia i integradora de la formació professional dual, la qual intentarem, en els aspectes més positius, implantar en el nostre centre.