Servei Territorial d’Alacant
Institut d'Ensenyament Secundari
«PERE MARIA ORTS I BOSCH»
C/. Barca del bou, 6 - 03503 BENIDORM
Tel 966870700
e-mail: 03010132@gva.es
www.iesperemaria.com
EQUIP DIRECTIU
Director: Nacho Gascón López
Vicedirector: Alfred Moncho Pellicer
Cap d'Estudis Matí: Àlvar Llinares Llorens
Cap d’Estudis FP: Pau Gregori Montiel
Cap d’Estudis Vesprada: Pedro Esquerdo Martínez
Secretari: Jaume Nogueroles Llinares
Vicesecretaria: Dolo Llinares Llorens
ENSENYAMENTS COFINANÇATS PEL FONS SOCIAL EUROPEU I EL MINISTERI D'EDUCACIÓ.
ESO: Plan de Reforç, Orientació i Recolzament (PROA).
Codocència àmbits primer de l'ESO
Sesió d'extensió educativa en 1er i 2º ESO: dilluns i dimecres de 14 a 15 h.
FP: CCFFGM I CCFFGS, FSE. / FPB, FSE i MEFP
PROGRAMES
- PAC, PMAR3, PR4.
- e-PEL, eTwinning, FCT-Europa i ACT
ESTUDIS QUE S'IMPARTEIXEN
ESO: 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO.
BATXILLERATS: Artístic, Humanitats i Ciències Socials i Ciències
CICLES FORMATIUS: accedeix a tota l'oferta en el enllaç
La guàrdia dura tot el temps de classe o esplai.
ORGANITZACIÓ DELS EQUIPS DE PROFESSORAT DE GUARDIA
En cada grup de professorat de guàrdia hi haurà un/a coordinador/a, escollit entre tot l’equip, segons torns establerts. Si no hi haguera acord per part del grup a l’hora de nomenar aquest/a, l’elecció es realitzarà per sorteig.
Coordinador/ade guàrdia(funcions):
Establirà el repartiment de funcions dintre de cada grup de guàrdia segons les necessitats a cobrir, tenint en compte què la distància a recòrrer des d'on el docent finalitze la classe anterior fins el lloc on ha de fer la guàrdia (edifici principal, prefabricades,...) siga la menor possible, amb l'objectu de facilitar així atendre aquesta el més aviat.
El Coordinador/a es dirigirà a la Sala de Professorat a fi de recaptar, de les carpetes de guàrdia, la informació necessària sobre les situacions a cobrir (treball deixat pel professorat absent, passar llista i atendre els grups sense professorat); la resta de companys i companyes que conformen el grup de guàrdia, es dirigiran i esperaran la seua arribada, a la zona assignada.
Comunicarà per escrit, a la Direcció d’Estudis, el sistema organitzatiu i de funcionament adoptat en el seu grup de guàrdia.
Anotarà a l’imprès de guàrdia les incidències ocorregudes durant el servici i signarà el mateix.
El professorat iniciarà la seua guàrdia a la zona que té assignada i esperarà l’arribada del coordinador/a, qui li comunicarà el seu servici en funció del nombre de professorat absents, tenint en compte que l’aula és el servici prioritari.
GUARDIES DE VESPRADA
La guàrdia de vesprada es farà a la Sala del Professorat, després d'haver-hi fet un recorregut per les aules i comprovar que no falta cap docent. Es signarà l'imprés de guàrdia a l'apartat del/de la coordinador/a.
En absència del coordinador o coordinadora, les seues funcions seran assumides per un altre company o companya d'entre el grup de guàrdia, qui assumirà les mateixes funcions d'aquest durant el període d'absència.
GUÀRDIA DE PATI (MATÍ)
Serà de 7 persones. La ubicació serà la següent:
DOCENT | UBICACIÓ | FUNCIÓ ESPECÍFICA |
1 | Primera planta , segona planta i corredor exterior d’emergència. | Impedir que l’alumnat deambule per eixos corredors i pel corredor d’emergència. El docent prendrà el nom dels alumnes que deambulen pel seus corredors i portará el llistat al Cap d’Estudis al finalitzar la guardia. Ho fará cada vegada que s’hi trobe alumnat.
Controlar l’ús de la mascareta i una raonable distancia (que no hi vagen agarrats). Impedir que l’alumnat menje als corredors. |
1 |
|
|
1, pref. professora | Corredor bany xiques i zona de pati contigua | Obrir el bany i tancar-lo al finalitzar l’esplai.
Eixe corredor a soles podrà emprar-se per l’alumnat femení que vaja al bany. Controlar l’aforament del bany, i el seu ús correcte (no romandré més del degut, no fumar, etc.) Impedir que s’utilitzen les escales d’emergència. El docent prendrà el nom dels alumnes que utilitzen les escales d’emergència i portará el llistat al Cap d’Estudis al finalitzar la guardia. Ho fará cada vegada que s’hi trobe alumnat. |
1 | Corredor prefabricades | Impedir que els alumnes romangen a classe, salvo que estén amb el seu docent.
Impedir que l’alumnat deambule pel corredor de les prefabricades. Impedir que l’alumnat accedisca a la cantina pel corredor. Dirigir la eixida de la cantina a la porta lateral. |
2 | Pati | Circulació continua pel pati, controlant totes les zones.
Controlar l’ús de la mascareta. Controlar la distància entre l’alumnat quan no porte mascareta per estar menjant. |
1 | Porta consergeria, solament durant el pati dels majors (3er ESO endavant) | Solament en patis de 3er ESO.
Comprobar la edad de l’alumnat que vol eixir durant el pati. Apuntar el nom de l’alumnat major d’edad en la fulla corresponent per poder fer el control mès rápid d’ara endavant. |
1 | Gimnàs, solament durant el pati del 1er i 2on ESO. | Oferir activitats esportives durant el pati. A soles durant els patis de 1er i 2on ESO. |
GUÀRDIA DE PATI ELS DIES DE PLUJA (MATÍ)
Dies de pluja o mal oratge: donada la situació del present curs, on han de prioritzar les mesures de seguretat, higiene personal i distància social, l'alumnat no podrà restar als corredors de la planta baixa, primera planta i prefabricades (al no poder garantir-se la distància d’1,5 metres). En aquest cas, es veu la necessitat i conveniència de que l’alumnat es mantinga dintre de l’aula sota la vigilància del professorat que finalitza el període o sessió de classe amb ells, essent reforçats pels companys i companyes del torn de guàrdia.
GUÀRDIES DE CLASSE I PATI (MATÍ)
L'alumnat de 1r a 4t d’ESO romandran a l’aula amb un/una docent de guàrdia. La presència de professorat de guàrdia a les classes seguirà la següent prioritat: 1r, 2n, 3r i 4t.; ara bé, si el nombre de professorat absent superara el de professorat de guàrdia la prioritat per anar al pati, sempre amb companyia de professorat de guàrdia, seria la inversa: 4t, 3r, 2n i 1r.
El professorat de guàrdia s’assegurarà en tot moment que cada grup d’alumnat es troba a l’aula corresponent i amb els professorat de classe.
En cap cas es realitzaran les guàrdies en aules específiques (laboratoris, aules d’informàtica, tallers, etc.). Aquestes situacions s’abordaran atenent a l’alumnat al pati o porxada.
L'alumnat de Batxillerat/CFGM decidiran col·lectivament si romanen a l’aula o van al pati. En qualsevol dels casos sempre restaran acompanyats per professorat de guàrdia.
- Les absències del professorat es comunicaran per avançat a la Direcció i al/a la Cap de Departament. Es deixarà treball preparat a la carpeta de la sala de professorat quan l’absència estiga prevista.
- S'ha de justificar sempre les absències. El professorat disposa de cinc dies a tal efecte. La comunicació i la justificació es farà mitjançant el compliment de la documentació justificativa situada en consergeria.
- Si es tracta de malaltia o accident de quatre o més dies, demanar la baixa corresponent i comunicar-ho a la Direcció i al/a la cap del departament. A més, fer arribar immediatament (via email, personalment o a través d’una altra persona) el part de baixa a la Secretaria del centre.
- En cas de baixa relacionada amb COVID, consulta el enllaç.
- El model de part de baixa de MUFACE està disponible en Internet:
Reprografia en consergeria: deixar el treball als conserges amb la suficient antelació i sempre a partir de les nou del matí. La primera hora ha de quedar reservada per a tasques relacionades amb l’inici de la jornada escolar i posada en marxa del centre. A més, es poden encomanar els treballs de reprografia mitjançant el correu:
consergeria@iesperemaria.com
Reprografia a la sala de professorat: la màquina funciona amb una contrasenya personal facilitada per Secretaria. Aquesta contrasenya tarda uns dies en crear-se una vegada inciat el curs, per tant, els nous docents faran les seues copies amb el codi del seu cap de departament. Una vegada estiga creat el codi, es comunicará per correu electrónic.
El codi es formará amb 5 dígits:
- 2 primers: nombre de departament (veure full damunt de la impressora).
- 3 últims: tres últims dígits del DNI.
- Durant les hores lectives l’alumnat no podrà fer ús de la cantina, salvo autorització expressa del seu docent.
- Aquest servici solament es podrà utilitzar, per part de l'alumnat, al principi i al final de la jornada escolar i durant els esplais.
- Tant el professorat com l'alumnat guardarà l'aforament assenyalat dintre del pla de contingència i establert en 9 persones per aquest espai.
- El accés serà pel pati i la eixida pel corredor (mesures COVID).
- Una vegada adquirida la consumició, no es podrà romandre a la cantina.
Les funcions generals de les tutories d'ESO, Batxillerat i CCFF es regeixen pel Decret 252/2029, de 29 de novembre (DOGV, número 8693/09.12.2019) ROF, Capitol VI, articles 47 i 48.
Les funcions de cotutoria consistiran en la substitució del tutor/a en actes puntuals per absència justificada d'aquell/a (sessions d'avaluacions, ...)
L'alumnat que s’incorpore amb retard a les classes anirà directament a la seua aula acompanyat pel professorat de guàrdia, si es pot, on hi entraran sense causar molèsties a la resta de membres de la comunitat escolar, tot-hi seguint les mesures de seguretat Covid-19.
El professorat informarà l'alumnat i a les famílies de les repercussions academico-avaluatives dels retards en els seus mòduls/àmbits/matèries i notificaran al coordinador del programa de absentisme i als tutors els noms d’aquells que s’incorporen sistemàticament - no esporàdicament - amb retard, a fi de poder tractar aquesta situació amb la família, la Direcció d’Estudis i els Serveis Socials.
Les tres ferramentes TIC bàsiques d'ús en el centre son:
- Itaca Docent, per la gestió d'incidències del grup, calificacions admnistratives i contacte amb les familes.
- Compte corporatiu @iesperemaria.com, dins de WorkSpace de Google. Totes les comunicacions es realitzaran a través del correu electrónica corporatiu. El professorat tindrà l'obligació de consultar periòdicament aquest compte. S’aconsella la periodicitat diària del mateix. El centre posa a l'abast del professorat els mitjans tecnològics per poder fer ús del compte des de dins del propi institut.
- AULES: ferramenta basada en moodle per a recolzar el procés d'ensenyament de forma tant sincrònica com asincrònica.
La coordinació TIC podrà orientar sobre l'ús d'aquests mitjans en les hores TIC reservades per a l'atenció al professorat què seran publicades dintre del seu horari personalitzat i a més, davant situacions extraordinàries que impliquen la suspensió temporal de l'actividad educativa presencial, col·laborarà amb la resta del professorat per a implementar correctament les mesures que es determinen.
En primer i segon d'ESO, l'alumnat tindrà un màxim de 2 exàmens al dia. En cas de coincidència de 3 ó més exàmens el mateix dia, canviaran la data els professors que més hores de docència tinguen en el grup.
En cas de coincidència d'exàmens amb activitats complementàries i/o extraescolars incloses a la PGA, prevaldran aquestes sobre aquells.
MANTENIMENT D'INSTAL·LACIONS DEL CENTRE
- Les incidències que es produïsquen en l'estat de manteniment del centre es notificaran en consergeria, on quedaran anotades en el llibre de treballs pendents de realitzar.
- Les incidències relacionades amb les prefabricades es notificaran a Direcció.
MANTENIMENT INFORMÀTIC
La notificació de les incidències informàtiques es farà mitjançant el següent enllaç: mantenimet.ies.pmo/otrs/
Aquesta operació es podrà realitzar i consultar únicament des de qualsevol ordinador del centre i des del centre, amb l'usuari reservat per a cada departament. Consultad l'usuari al cap de departament.
- Durant les classes, l'alumnat respectarà el dret a l'educació dels seus companys.
- Hi haurà, en tot moment, un respecte a la dignitat de les persones que conviuen al centre.
- Les agressions físiques, psíquiques, morals i de discriminació per raó de naixement, sexe, gènere, raça, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social es troben fora dels principis i valors en què volem educar, i seran severament corregides.
- El respecte a l'autoritat del professorat, tant dins com fora de les classes, és essencial per tal de dur a bon terme el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Els telèfons mòbils romandran en silenci durant les hores de classe (aquesta norma afecta tant a l'alumnat com al professorat). El centre no atendrà cap queixa o reclamació sobre desaparicions o deterioraments de mòbils, MP3, MP4, etc. Els aparells requisats pel professorat a causa de l'incompliment d'aquesta norma seran retornats a les famílies, si l'alumne/a és menor d'edat, o al mateix alumne/a al final de la jornada escolar si n'és major d'edat.
- No està permès consumir menjars, begudes (aigua, sí) o llepolies dins de les aules o als corredors de l'edifici.
- El trànsit de l'alumnat pels corredors es farà sense causar molèsties a la resta de membres de la comunitat educativa.
- Durant els esplais, l'alumnat no podrà romandre sol a l'aula ni als corredors de l'edifici.
- L'alumnat mantindrà en òptimes condicions de neteja i ordre la seua aula.
- A més a més, els dimecres i divendres, a l'última hora en què hi haja classe a l'aula, l'alumnat posarà les cadires sobre les taules a fi de facilitar el treball de neteja de l'aula
- L'alumnat haurà de respectar el mobiliari escolar i serà responsable de les destrosses ocasionades al mateix.
- No es permet l'ús de gorres a les aules, ni de símbols o distintius relacionats amb la violència, intolerància o discriminació de qualsevol tipus a l'interior del centre.
- Els jocs violents estan totalment prohibits al centre.
- No està permès fer fotos, vídeos o gravacions de veu sense el consentiment i l'acceptació de les persones afectades (si són menors, l'acceptació provindrà de les seues famílies)
- En Educació Física, els objectes de valor es deixaran al despatx del professorat situat a l'entrada del gimnàs. En la resta de situacions, es recomana dur-los sempre a les butxaques de la roba o a l'interior de les motxilles, mai a les butxaques exteriors de les mateixes.
ALUMNAT MAJORS DE 18 ANYS
Hauran d’adreçar-se a la consergeria i presentar als conserges el DNI. Els majors d’edat quan isquen tan sols podran fer-ho als esplais durant l’horari escolar.
ALUMNAT DE MÒDULS I MATÈRIES SOLTES DE 2n DE BATX i FP
Hauran d’adreçar-se a la consergeria i presentar als conserges el DNI, aquests comprovaran que figuren al llistat facilitat per Secretaria.
ALUMNAT MENORS DE 18 ANYS
Hi ha dues opcions:
a) Lliurar a algun membre de l’equip directiu l’autorització signada per les famílies, a fi d’obtindre el passe d’eixida, i presentar-lo després en Consergeria on se’ls facilitarà la sortida.
b) Personant-se al centre les famílies de l'alumnat a fi d’arreplegar directament els seus fills.
OBSERVACIONS DE LA DIRECCIÓ
Art. 24, h) del Decret 39/2008 sobre convivència en els centres docents.
L’alumnat romandrà en el recinte escolar durant tota la jornada lectiva.
L'alumnat de 1r i 2n d’ESO tan sols podran eixir del centre a última hora per absència prevista del professorat, si vénen les seues famílies personalment a arreplegar-los.
- Control del comportamen dins del aula, preferiblement amb missatges breus i concisos (mirades, gestos missatges breus). Si no canvia:
- Control del comportament fòra del aula, traient a l'alumne fora del aula i mantenint una breu conversa, en eixe mateix moment. S'ha de valorar el registre de la incidència en Itaca per coneiximent de la familia, (i de la Comissió de Convivència en el cas de 1er i 2n ESO). També pot enviar-se un misatge per escrit a la familia per el mòdul docent
- Enviament al despatx de caporalia d'estudis. Aquesta mesura serà acompanyada amb la corresponent amonestació per escrit. El format es pot descarregar del següent enllaç. A més, es troba físicament en una de les prestatgeria de la sala de professorat.