DETERMINACIÓ DE LA GLUCÈMIA CAPIL·LAR I LA INJECCIÓ D’INSULINA

Des del mòdul d’Atenció Sanitària, l’alumnat de 2º curs del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència ha estudiat la malaltia de la diabetis, i per afermar els continguts teòrics estudiats que millor que fer pràctiques!!! Per això, els i les alumnes determinaren la seua glucèmia capil·lar i practicaren la injecció d’insulina amb un tros de pell de porc.

La mesura de la glucèmia capil·lar és molt senzilla i consisteix en fer una xicoteta punxada en un dit per extreure una gota de sang, que després serà analitzada amb una tira reactiva i el glucòmetre. Per altra banda, la injecció d’insulina és una pràctica més acurada però molt interessant. En general, l’objectiu d’ambdues pràctiques és aproximar l’alumnat a la realitat professional, a més d’agafar pràctica en l’aplicació de mesures d’asèpsia, rentat de mans i ús de guants, la manipulació de xeringa o bolígraf d’insulina, gestió de material punxant i/o tallant, etc.