Mobilitat internacional a Bolònia. 4

Hui hem continuat descobrint el funcionament del centre i els seus projectes. Hem assistit a una classe d’aprenentatge cooperatiu de les matemàtiques en la que els alumnes havien de resoldre problemes en grup. Els alumnes eren de secundària i havia de quedar molt clara l’explicació del procediment.

La col.lecció de problemes forma part dels materials didàctics que es preparen per a les professores que poden elegir quin tipus d’activitats són millor per als continguts que estan treballant. També hem pogut observar a altra classe com alumnes de l’escola d’adults ensenyaven a alumnes de secundària tres formes diferents de fer càlculs. Cada procediment s’explicava a un grup xicotet d’alumnes i provenia de diverses parts del món: Japó, Pakistan i Sudamèrica.

Un dels projectes que l’escola de secundària porta endavant és ‘Girls code It better’ que consisteix en promoure l’ensenyament de tecnologia digital entre les alumnes dels centres. Es va dissenyar després de constatar que la implicació de les alumnes en assignatures de ciències i matemàtiques era molt inferior a la dels xiquets. Després de més de 17 anys amb el projecte han aconseguit que les xiquetes es motiven molt més en les assignatures científiques i que siguen molt més entusiastes a les classes de ciències.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies