Educator’s profesional and pedegogic digital competences
Hui ens han rebut a l’Istituto Comprensivo Bologna num 10. La professora Giuliana Pancaldi, responsable del projecte d’intercanvi intercultural Erasmus, ens ha explicat el funcionament de l’Institut. Les característiques que més criden l’atenció respecte la seva organització són principalment dues:
– L’institut consta d’una escoleta per xiquets entre 3 i 6 anys, dues escoles d’educació primària y dos instituts de secundària. Aquests cinc centres són dirigits per un únic equip directiu amb Giulinana Pancaldi com a headmistress. Cada centre té una coordinadora que és elegida democràticament entre tots els treballadors del centre i els pares dels alumnes, que tenen una representació. La coordinadora fa d’enllaç entre cada centre i l’equip directiu.
– Els alumnes amb diversitat són atesos en les aules ordinàries des de l’escoleta fins a l’últim any de educació. El seu projecte d’inclusió dels alumnes amb capacitats diverses no contempla, en cap cas, centres d’educació especials i defensen la idea que els alumnes gaudeixen d’una inclusió que els fa superar-se, mentre que els alumnes que els acompanyen aprenen a conviure i conèixer companys amb capacitats diverses.
Hem sigut presents en les activitats que tenien preparades per a la commemoració del dia contra la violència contra la dona. En una de les activitats els alumnes havien escrit en una banda de tela roja frases on han expressat els valors que defensa aquest dia. La banda ha sigut enllaçada entre diversos arbres d’un jardí del barri.