Projecte GIRA-SOL

Als alumnes de 2n de grau mitjà de manteniment electromecànic, del mòdul de "Muntatge i manteniment mecànic", els hem plantejat un repte al qual hauran de fer front al llarg del curs. Com que hui en dia, el tema de l'energia solar fotovoltaica és de rabiosa actualitat, els hem preguntat de quina manera podríem fer que les plaques solars augmentaren el seu rendiment al llarg del dia. La solució que han proposat els alumnes és la construcció d'una base suport motoritzada que ajude a la placa a seguir el desplaçament relatiu del sol. El projecte ha estat titulat "Projecte GIRA-SOL".
A les fotos podem veure com va el procés de construcció.

Durant la construcció s'han adonat que han d'implementar una millora al disseny inicial, ja que convindria corregir l'angle de la placa en funció de la posició del sol al llarg de l'any. És per això que, cada equip, ha dissenyat un sistema de posicionament de la placa, per aconseguir així la màxima incidència dels rajos solars.

Pintar, muntar i provar... Els alumnes de segon curs de grau mitjà d''electromecànica ja tenen acabada la primera fase del projecte GIRA-SOL. Ha sigut una tasca difícil i apassionant al mateix temps. El projecte queda obert perquè les pròximes promocions el motoritzen i automatitzen...