Les empreses no troben tècnics industrials. Febrer 2021

Així ho indica un informe de la multinacional de recursos humans Adecco, que especifica que en el cas d’alguns perfils i zones d’Espanya, les vacants que es queden sense cobrir s’eleven al 60%.

Quins són aqueixos perfils professionals que demanen les empreses i no troben?

Alguns oficis industrials com a soldadors, electromecànics, fresadors, torners, carretoners i tècnics de manteniment; i administratius i comercials amb domini d’idiomes.

De fet, en tots aquests llocs, existeix tècnicament el que es denomina plena ocupació, que a Espanya pot considerar-se una desocupació inferior a l’entorn del 70/o.

Aquesta situació contribueix al fet que huit de cada deu empreses consultades per aquesta companyia especialitzada en gestió d’ocupació asseguren que tenen dificultats per a trobar el talent que estan buscant i aquest percentatge s’ha disparat a Espanya més de 30 punts en els últims cinc anys, el que evidencia el fort desacoble entre la formació dels joves i els treballadors en general i les necessitats de les empreses.
A més, l’informe destaca que en molts dels cicles d’FP, igual que en les titulacions universitàries *STEM (sigles en anglès de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), “el paper de la dona és residual”, la qual cosa limita encara més l’oferta d’aquests professionals.

Com a mostra d’aquesta limitació, Adecco indica que només el 2,2% dels alumnes del Cicle Bàsic de Fabricació Mecànica o el 3% del grau mitjà d’Electricitat i Electrònica, són dones.

AQUESTS SÓN ELS PERFILS QUE MENYS TROBEN LES EMPRESES EN LA COMUNITAT VALENCIANA:

• Enginyers electromecànics,
  • Carretoners,
  • Tècnics de manteniment i electromecànics.

EN L’IES PARE ARQUES ET PREPAREM PER A ACONSEGUIR AQUESTES METES.
MATRICULAT EN ELS NOSTRES CICLES DE FP!

PROVES D’ACCÉS ALS CICLES FORMATIUS DE L’IES PARE ARQUES