El passat dissabte 8 de febrer va tindre lloc a Alacant el 2n Congrés de Dislèxia de la Comunitat Valenciana, un espai dedicat a la formació, l’intercanvi de coneixements i l’enfortiment de les sinergies entre els àmbits educatiu i sanitari.
Sota el lema «Noves perspectives en educació i sanitat», aquest esdeveniment reuneix experts destacats per a abordar la dislèxia des d’un enfocament integral i inclusiu, prioritzant el benestar emocional i el desenvolupament acadèmic de l’alumnat, a aquest esdeveniment van assistir tant la direcció del nostre centre, Desa, com la nostra orientadora Rosa.
Ens comenten que va ser una jornada molt interessant al mateix temps que fructífera.
A continuación disposeu de tota la documentació que els van facilitar en aquest congrés:
https://padlet.com/RECURSOSCV/ii-congreso-dislexia-alicante-uzjavvwx6bbwnedl




Versió 23/07/2024 – Descarregar
Ja és el tercer any que la CEVCAM (Coordinadora d’Escola Valenciana Camp de Morvedre) organitza, després de les trobades, unes jornades didàctiques per a docents de la comarca per tal d’intercanviar experiències. En aquestes III Jornades didàctiques, celebrades a la casa de la cultura d’Estivella els dies 1 i 2 de juliol, el departament de Valencià del nostre centre ha compartit el projecte de ràdio “Contracorrent Ràdio”. Antoni Rovira va posar-lo en marxa durant el curs 2020-2021 i ha estat funcionant fins ara. Acompanyat de Ramon Peris, han presentat una proposta que té com a base que l’alumnat millore l’expressió oral d’una forma atractiva, però que també atenga la resta de competències. De fet, el projecte abasta tot el contingut de la programació de Valencià de 4t d’ESO. Està tot organitzat perquè cada equip de tres o quatre alumnes prepare durant el curs diversos programes de ràdio que tracten tota la diversitat de textos i gèneres literaris. Tal com es pot entreveure a les diapositives de la presentació, és una proposta oberta, que ha anat evolucionant cada curs. S’ha passat de realitzar programes de ràdio per a una emissora que funciona durant 24 hores diàries a un canal de podcasts a la carta. També han presentat les ferramentes TIC que hi han anat utilitzant i n’han mostrat algun exemple. Cada centre escolar podria aprofitar aquesta experiència i adaptar-la com li vinga millor.


