La Lliga de debat 2024

Aquest curs alumnes del nostre centre han tornat a participar en “La Lliga de debat”. Concurs basat en l’art de debatre en valencià entre equips d’alumnes de diversos instituts. Està organitzat per la Xarxa Vives d’Universitats i concretament s’ha celebrat a la UJI (Universitat Jaume I de Castelló). Antoni Rovira, del Departament de Valencià, ha organitzat i preparat durant molts mesos abans l’equip d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Hui, 31 de gener, en un sol dia, aquest equip s’ha enfrontat a altres tres per a debatre a favor i en contra de si la intel·ligència artificial (IA) és una amenaça per a la humanitat. El nostre equip ha posat tots els recursos per a defensar els seus arguments amb tècniques de debat, de dramatització, amb atrezzo i molt d’esforç per a dominar aquest tema candent de la IA. Aquesta vegada no s’ha pogut arribar a la final, però debatre en públic és tota una experiència que ajudarà a anar més lluny en convocatòries futures.

Agraïm la col·laboració del professorat del Departament de Tecnologia i d’altres departaments que han facilitat la participació d’aquest alumnat, així com l’aportació de l’AMPA per a lluir dessuadores corporatives.