El Maria Moliner a la Valencianada 2024

L’alumnat de 1r de Batxillerat torna a participar en aquesta activitat de geolocalització per la ciutat de València gràcies al Departament de Valencià. La Valencianada és un projecte organitzat en aquesta ciutat per l’associació 1entretants que treballa per l’ús educatiu de les TIC en valencià. Enguany han participat uns 30 centres escolars amb 2200 alumnes aproximadament.

Ens hem concentrat davant l’Ajuntament de València i a les 9.30 h l’alumnat s’ha escampat per la ciutat en equips de cinc membres per a arribar a cinc llocs diferents de la ciutat sense la presència de professorat, tot fent els desplaçaments amb transport públic sempre de forma autònoma. En cada lloc han hagut de contestar uns reptes amb l’ajuda d’unes targetes amb QR i Realitat Augmentada. Les respostes i la localització arriben al professorat a través d’apps i xarxes socials en directe i en format text, imatge, àudio o vídeo. Aquesta edició s’ha centrat en la celebració de l’any “Cent d’Estellés”. Això ha fet que llegiren de forma creativa poemes, però també han recorregut museus que encara no havien visitat, han entrevistat vianants sobre l’ús dels mòbils, quin coneixement tenien del Port de Sagunt, de les facilitats per a fer esport pels barris on estaven… S’han relacionat amb alumnes d’altres centres, han marcat barreres arquitectòniques, i tot ho han fet en valencià!

La jornada ha acabat bé, i a poc a poc hem tornat en tren cap a casa. Si voleu accedir a tot el contingut del projecte ací teniu les etiquetes d’Instagram:

• #wmcp24
  • #VLCda24
  • #VLCda24iesmariamoliner

Web de la Valencianada 2024: Valencianada | WMCProject.org

Premsa: La Valencianada 2024, un èxit de participació (diarilaveu.cat)