Curs de formació de bones pràctiques en centres educatius d’Islàndia

– Preparació:

Islàndia és un país car, fet que comporta reservar vols   i allotjament amb molta antelació. Aquesta mobilitat, del 22 al 28 d’abril de 2018, l’hem realitzat a través d’English Matters,

agència que ofereix cursos preparats per a projectes Erasmus+.  Es necessiten múltiples gestions burocràtiques requerides amb l’agència, permisos de Conselleria, asseguradora… amb la finalitat que dos professors del nostre centre puguen participar. En aquest cas, per motius personals, ha sigut necessari gestionar el canvi d’un professor dues setmanes abans de la partida, al mateix temps que s’ha intentat causar els mínims problemes possibles a l’alumnat  i al funcionament del centre durant la seua absència.

Una novetat, apresa en unes jornades sobre Erasmus+ a la comarca, és l’opció de seleccionar Airbnb  per a obtindre un allotjament barat.

Finalment, Mónica Montoro, professora de Filosofia i coordinadora de la comissió de convivència i igualtat i Alberto Torres, professor de Castellà i escriptor, han eixit cap a Islàndia, carregats de preguntes i inquietuds, que els companys i companyes del claustre de professors els han anotat en un formulari Google Drive  compartit prèviament.

– Visita:

Durant la visita de set dies hem estat en contacte mitjançant xarxes socials com Facebook i Whatsapp. A més, a través de la TV que tenim en l’entrada, fruit d’un projecte Erasmus+ KA219 anterior, hem hem fet un seguiment gràfic de la seua experiència mentre han estat a Islàndia.

– Contingut i difusió:

Els primers comentaris dels dos docents a la tornada mostren que l’experiència educativa ha sigut impactant. Podem coprobar-ho per diversos mitjans a través dels quals han fet difusió d’això:

• Alberto Torres Blandina, res més tornar, ja ha publicat un article en la premsa digital València Plaza
  • Difusió de l’experiència en un programa de ràdio en Onda Cero, Sagunt a l’Onda emés el 16 de Maig de 2018 del minut 38 al 52, amb la participació dels dos professors i la directora del centre, Desa Vilaplana.
  • Publicació en el Levante-EMV  de l’article “L’IES Maria Moliner comparteix la seua experiència a Islàndia” en premsa escrita i digital.
  • Tots dos professors, tant Mónica Montoro com Alberto Torres han reflexionat sobre el nostre sistema educatiu -comparant-lo amb l’islandés- directament amb l’alumnat de les seues classes. Els dos els han contat la seua experiència i curiosament, han estat superatents i interessats.
  • Presentació de la mobilitat a tota la comunitat educativa amb l’assistència d’una representació de pares i mares, alumnat, professorat i inspecció. També han sigut convidats representants de l’entorn, amb l’assistència de directives d’altres centres educatius de Sagunt, Cefire i regidoria d’educació.
  • La celebració del 25 Aniversari de la creació de l’IES María Moliner inclou aquesta activitat com a mostra de progrés de l’esperit d’innovació i d’internacionalització que ha tingut aquest centre des dels seus inicis.

– Impacte:

Aquesta és la primera mobilitat  d’entre les cinc en total que té el projecte. El fet que s’haja dut a terme amb èxit, que haja aportat moltes idees i metodologies diferents, que s’haja difós ràpida i àmpliament, ha comportat, de moment, un gran revulsiu per a la resta de mobilitats pendents i una profunda i evident reflexió dels membres de la comunitat sobre  l’experiència aportada.