PATIS EDUCATIUS

ESCACS

Des de el 2017 implementem al IES la Valldigna els escacs com a element lúdic educatiu a l’hora del esplai i les guàrdies. Els beneficis són ampliament demostrats, ja que jugar als escacs comporta un exercici de raonmanet i reflexió i per tant ajuda a reforçar l’intelecte i a fer de l’alumnat (i professorat) persones més pacients.

El professor Ximo Almiñana organitza a l’hora de l’esplai sessions i torneigs d’escacs per fomentar aquesta pràctica lúdic- educativa. Al blog del IES podem vore fotos dels campionats.

COLPBOL: PATIS VIUS, PATIS ESPORTIUS, PATIS COEDUCATIUS

Continuant en la iniciativa del passat curs escolar, des de la Comissió d’Igualtat i Convivència proposem organitzar activitats esportives a l’hora de l’esplai de mode que la pista de futbol siga ocupada 3 dies per fer aquestes competicions. El joc elegit ha estat el Colpbol i la data d’inici el 4 de Novembre 2019.

Objectius d’incorporar el Colpbol a l’hora del esplai

– Fer del pati un lloc integrador, actiu i obert a tothom independentment del gènere així com de les seues capacitats esportives.

– Recolzar la practica esportiva entre l’alumnat

– Fomentar valors com la cooperació, solidaritat, esforç i unitat a través del joc

– Potenciar la interacció entre l’alumnat i l’adquisició de responsabilitats

Per què s’ha elegit el Colpbol?

El Colpbol és una modalitat esportiva creada pel professor d’Educació Física valencià Juanjo Bendicho, que en els darrers 20 anys s’ha consolidat com un nou referent esportiu, innovador i integrador, i amb unes grans potencialitats educatives. El que busca és ser un joc col•lectiu que fomente la màxima participació possible de les persones que juguen, siga quin siga el seu nivell fisicomotor i les seues condicions; que minve les diferències individuals i exigisca una imprescindible col·laboració i comunicació col•lectiva per aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, un vertader i autèntic joc d’equip.

Què proposem?

Fer equips de Colpbol mixtes per cada classe o nivell. El mínim de jugadors per formar equip són 7 jugadors però idealment seran equips de 10 per poder fer relleus o suplir baixes. Amb l’ànim de fomentar la igualtat de gènere es buscarà que cada equip tinga un mínim de 2 estudiants de diferent gènere (és a dir si són 8 xiques mínim caldran 2 xics, i a la inversa).

Fotos i més informació al blog del IES.