L’11 d’abril es va celebrar la primera CONFINT de la província d’Alacant. A la cita, que va tindre lloc a l’Aula de Natura de Monòver, van acudir al voltant de 70 estudiants de diferents edats, des de 5é de primària fins a 1r de batxillerat i Formació Professional. Van assistir en qualitat de representants dels Comités de Sostenibilitat de 14 centres educatius que pertanyen a la Xarxa EAR, i un centre del ‘Programa Agenda2030 Escolar’ d’Albacete. Al costat del professorat acompanyant, prop de 40 docents, van acudir també representants de la Inspecció Educativa, de l’Ajuntament de Monòver i dels CEFIREs d’Alacant i Alcoi. Amb el lema ‘Som Efecte Papallona’, al llarg de la jornada es van desenvolupar diverses activitats. En primer lloc, van realitzar una fira per a donar a conéixer i potenciar l’intercanvi d’experiències ecosocials transformadores que han materialitzat i protagonitzen en les seues comunitats educatives. A continuació, van aprofundir en la seua formació participant en tallers sobre diverses temàtiques: passejos conscients i convivència, hort, compostatge, biodiversitat i aigua. D’aquesta manera, es van anar nodrint d’idees noves que portaran a les seues respectives escoles i instituts. Va haver-hi temps també per al descans, compartir esmorzar i menjar a l’aire lliure, amb la consigna de la sostenibilitat: aliments saludables, de proximitat i reduint al màxim embalatges i embolcalls: ‘Abans reduir que reciclar’. Durant la vesprada, organitzats en grups que mesclaven edats i centres, van exposar les conclusions de la jornada que havien observat al llarg del dia, mitjançant relatories creatives i variades formes d’expressió: murgues, teatre imatge, mural…Aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració de talleristes del Col·lectiu Agriecologia, l’Ajuntament de La Nucia, l’Ajuntament de Monòver i el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana. Les llavors d’aquesta trobada provenen de la Xarxa 2030 promoguda per la Inspecció Educativa que continua donant fruits i també del col·lectiu Obrim que continua facilitant els Comités de Sostenibilitat i aquestes trobades fomentant l’ús de materials i llenguatges creatius que fomenten l’Educació per a la Justícia Global.El paper dels adults, en qualsevol cas, és secundari; en la conferència es va potenciar el diàleg i apoderament de l’alumnat. Elles i ells eren els encarregats de seleccionar al final del dia, mitjançant el procediment ‘jove tria a jove’, als qui seran els seus representants i participaran en la CONFINT Autonòmica vinculada a ESenRED que està organitzant la Comissió de Sostenibilitat composta per assessors dels CEFIREs. També el professorat va disposar de temps en la jornada per a la formació que requereix l’acompanyament d’aquests processos participatius, les profes volem estar a l’altura i poder seguir l’espenta de l’alumnat, perquè davant la situació d’emergència planetària, les i els joves ens diuen… Sino és ara, quan? Si no som nosaltres qui?
03015105
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.