SEGON INTERCANVI ESCOLAR ERASMUS+:’equip “Green Ambassadors” visita Bolonya i Rímini

Del 10 al 16 de desembre de 2022, 5 estudiants de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat van viatjar a Bolonya i Rímini (Itàlia) acompanyats de dues professores del nostre centre, Ana Artigao i Silvia Sánchez, per a participar en el 2n intercanvi escolar del projecte Erasmus+ KA122 “Green Ambassadors.”

Els nostres Green Ambassadors passaren la primera nit a Bolonya. El matí del diumenge van fer un recorregut per la ciutat i, de vesprada, van anar en tren a Rímini, on els va rebre la professora italiana, Brunilde, acompanyada dels seus alumnes. Van fer un sopar de benvinguda per a conèixer-se.

El segon dia van visitar l’Istituto Tecnico Statale Economico “Roberto Valturio.” Van conèixer les instal·lacions de l’escola i els nostres alumnes van fer una presentació oral sobre la cultura i les tradicions de València, el sistema educatiu espanyol, el nostre institut i el projecte Erasmus+. Després, van jugar a l’Eco-trivia, un joc amb preguntes dissenyades per l’Equip Erasmus del nostre centre, que inclou diferents categories relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat

El tercer dia va començar amb un altre joc preparat pel nostre Equip Erasmus: una gimcana per les instal·lacions de l’institut amb preguntes relacionades amb els dos països i l’ecologia. De vesprada, els alumnes de Rímini prepararen una visita guiada per la ciutat.

El quart dia, els alumnes espanyols van començar a dissenyar el producte final de la mobilitat: un vídeo sobre Rímini, parant especial atenció a la sostenibilitat de la ciutat i de l’escola d’acollida. Després, van menjar tots junts i van fer un passeig pel parc del mar.

El cinqué dia els nostres alumnes van assistir a classes d’italià i d’espanyol. Més tard, es van desdejunar tots junts. De vesprada, van acabar de muntar el vídeo i van assistir a un sopar per a acomiadar-se dels alumnes italians.

Per a finalitzar el viatge, l’últim dia es va realitzar una avaluació tant de l’aprenentatge adquirit com de l’experiència de la mobilitat a través d’un qüestionari en Socrative. Finalment, vam veure el vídeo realitzat pels nostres alumnes.

L’equip espanyol vol agrair i felicitar l’equip italià, coordinat per la professora Brunilde Bove, per l’organització d’aquesta trobada, inoblidable també per a tots els participants.

A presto!

Els GREEN AMBASSADORS enseyen als seus companys a reciclar i reutilitzar deixalles

Els “Green Ambassadors” han preparat un taller en el qual han ensenyat els alumnes participants a reciclar les diferents deixalles. Per a això, han utilitzat la infografia que hem creat perquè servisca de referència a tota la comunitat educativa i unes fitxes creades per l’equip amb la intenció d’ensenyar a reciclar de manera lúdica i amena.   

A més, han animat tot l’alumnat del centre a participar en un projecte de reutilització de tubs de cartó per a realitzar un separador d’ambients que formarà part del mobiliari del nostre “racó de lectura”. 

Segona reunió online dels alumnes ERASMUS+ GREEN AMBASSADORS amb els alumnes de Hamburgo

Hui hem realitzat la segona videotrucada amb els alumnes d’Hamburg. L’alumnat ha tingut l’oportunitat de canviar d’interlocutors i poder conèixer tots els alumnes alemanys. Ja tenen moltes ganes de conèixer-se en persona. 

També els han estat comentant les activitats i els tallers als quals estan assistint per aprendre a gestionar convenientment els residus i poder transmetre aquesta informació a tot l’alumnat del centre per tal de convertir el nostre institut en un centre més sostenible. 

Tallers recicla amb els 5 sentits

L’alumnat de 4t ESO i els alumnes del projecte Erasmus + “Green Ambassadors” han participat en el taller “Dissecció d’una bossa de fem” que ha estat impartit per dues monitores a l’aula exterior del centre. L’alumnat ha pogut comprovar el que ocorre amb els productes que tirem al fem i han pres consciència de la gran quantitat de residus que genera una persona anualment. 

Les monitores ho han fet genial i, des d’ací, volem agrair-los enormement la seua col·laboració per contribuir en l’educació ambiental del nostre alumnat. 

1653944545731
1653944545681
1653944545693
1653944545705

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies