SEGON INTERCANVI ESCOLAR ERASMUS+:’equip “Green Ambassadors” visita Bolonya i Rímini
Del 10 al 16 de desembre de 2022, 5 estudiants de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat van viatjar a Bolonya i Rímini (Itàlia) acompanyats de dues professores del nostre centre, Ana Artigao i Silvia Sánchez, per a participar en el 2n intercanvi escolar del projecte Erasmus+ KA122 “Green Ambassadors.”
Els nostres Green Ambassadors passaren la primera nit a Bolonya. El matí del diumenge van fer un recorregut per la ciutat i, de vesprada, van anar en tren a Rímini, on els va rebre la professora italiana, Brunilde, acompanyada dels seus alumnes. Van fer un sopar de benvinguda per a conèixer-se.


El segon dia van visitar l’Istituto Tecnico Statale Economico “Roberto Valturio.” Van conèixer les instal·lacions de l’escola i els nostres alumnes van fer una presentació oral sobre la cultura i les tradicions de València, el sistema educatiu espanyol, el nostre institut i el projecte Erasmus+. Després, van jugar a l’Eco-trivia, un joc amb preguntes dissenyades per l’Equip Erasmus del nostre centre, que inclou diferents categories relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat




El tercer dia va començar amb un altre joc preparat pel nostre Equip Erasmus: una gimcana per les instal·lacions de l’institut amb preguntes relacionades amb els dos països i l’ecologia. De vesprada, els alumnes de Rímini prepararen una visita guiada per la ciutat.


El quart dia, els alumnes espanyols van començar a dissenyar el producte final de la mobilitat: un vídeo sobre Rímini, parant especial atenció a la sostenibilitat de la ciutat i de l’escola d’acollida. Després, van menjar tots junts i van fer un passeig pel parc del mar.

El cinqué dia els nostres alumnes van assistir a classes d’italià i d’espanyol. Més tard, es van desdejunar tots junts. De vesprada, van acabar de muntar el vídeo i van assistir a un sopar per a acomiadar-se dels alumnes italians.



Per a finalitzar el viatge, l’últim dia es va realitzar una avaluació tant de l’aprenentatge adquirit com de l’experiència de la mobilitat a través d’un qüestionari en Socrative. Finalment, vam veure el vídeo realitzat pels nostres alumnes.
L’equip espanyol vol agrair i felicitar l’equip italià, coordinat per la professora Brunilde Bove, per l’organització d’aquesta trobada, inoblidable també per a tots els participants.
A presto!
Els GREEN AMBASSADORS enseyen als seus companys a reciclar i reutilitzar deixalles
Els “Green Ambassadors” han preparat un taller en el qual han ensenyat els alumnes participants a reciclar les diferents deixalles. Per a això, han utilitzat la infografia que hem creat perquè servisca de referència a tota la comunitat educativa i unes fitxes creades per l’equip amb la intenció d’ensenyar a reciclar de manera lúdica i amena.
A més, han animat tot l’alumnat del centre a participar en un projecte de reutilització de tubs de cartó per a realitzar un separador d’ambients que formarà part del mobiliari del nostre “racó de lectura”.
Segona reunió online dels alumnes ERASMUS+ GREEN AMBASSADORS amb els alumnes de Hamburgo
Hui hem realitzat la segona videotrucada amb els alumnes d’Hamburg. L’alumnat ha tingut l’oportunitat de canviar d’interlocutors i poder conèixer tots els alumnes alemanys. Ja tenen moltes ganes de conèixer-se en persona.
També els han estat comentant les activitats i els tallers als quals estan assistint per aprendre a gestionar convenientment els residus i poder transmetre aquesta informació a tot l’alumnat del centre per tal de convertir el nostre institut en un centre més sostenible.
Tallers recicla amb els 5 sentits
L’alumnat de 4t ESO i els alumnes del projecte Erasmus + “Green Ambassadors” han participat en el taller “Dissecció d’una bossa de fem” que ha estat impartit per dues monitores a l’aula exterior del centre. L’alumnat ha pogut comprovar el que ocorre amb els productes que tirem al fem i han pres consciència de la gran quantitat de residus que genera una persona anualment.
Les monitores ho han fet genial i, des d’ací, volem agrair-los enormement la seua col·laboració per contribuir en l’educació ambiental del nostre alumnat.



