Pigmalió

Què és?

El projecte Pigmalió es basa en l'acompanyament, la mentorització i el suport que un alumne major dóna a un altre menut amb el suport dels docents. És un programa de tutorització entre iguals, els quals estan avalats per més de 30 anys d'investigació educativa que mostra els beneficis per als menuts, però especialment per als grans. La UNESCO els proposa com a pràctica educativa d'èxit. Milloren la convivència i el clima del centre, desenvolupen la intel·ligència emocional i promouen molts aprenentatges.

Un dels aspectes de l’èxit d’aquest programa és la voluntarietat. Tant el pigmalió major (alumnat tutor) com el pigmalió menor (alumnat tutoritzat) i el professorat pigmalió són voluntaris, i es comprometen a reunir-se el dilluns en hora de pati per conversar i jugar.

A més d’aquestes responsabilitats, l’alumnat pigmalió és també voluntari per a altres iniciatives que milloren la convivència i afavoreixen els aprenentatges. Una d'aquestes iniciatives és el Pla de Transició de Primària a Secundària.

Aquest curs 2021-2022 el programa Pigmalió compta amb vora 50 pigmalions majors, 90 pigmalions menors i una quinzena de professorat pigmalió, a més del suport de l’equip directiu i del Departament d’Orientació (fins i tot de Mercedes, l’anterior orientadora).

Quan es fa aquest acompanyament?

Durant el pati de cada dilluns, però també durant les excursions trimestrals i la trobada anual amb la resta de centres pigmalions de València.

Quins són els objectius?

• Facilitar la integració a l’institut dels nous alumnes.
  • Afavorir l’èxit personal de tot l’alumnat.
  • Desenvolupar la intel·ligència emocional.
  • Millorar la convivència en el centre.
  • Prevenir l'assetjament escolar.
  • Implicar els estudiants en la creació d'un clima de benestar en el qual tots puguen aprendre i créixer com a persones.

Com funciona?

Es fa un contracte de compromís. Les parelles es comprometen a acudir una vegada a la setmana en hora de pati a ajudar i conversar. Els pigmalions majors assisteixen, a més, a una sessió de formació al mes, així com a les excursions i els dinars que es duguen a terme.

El centre fa un certificat als pigmalions majors de voluntariat, perquè ha participat en el Projecte Pigmalió de Tutorització entre Iguals durant el curs, recollit en la Programació General Anual del centre del present curs acadèmic.