SEGON INTERCANVI ESCOLAR ERASMUS+:’equip “Green Ambassadors” visita Bolonya i Rímini

Del 10 al 16 de desembre de 2022, 5 estudiants de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat van viatjar a Bolonya i Rímini (Itàlia) acompanyats de dues professores del nostre centre, Ana Artigao i Silvia Sánchez, per a participar en el 2n intercanvi escolar del projecte Erasmus+ KA122 “Green Ambassadors.”

Els nostres Green Ambassadors passaren la primera nit a Bolonya. El matí del diumenge van fer un recorregut per la ciutat i, de vesprada, van anar en tren a Rímini, on els va rebre la professora italiana, Brunilde, acompanyada dels seus alumnes. Van fer un sopar de benvinguda per a conèixer-se.

El segon dia van visitar l’Istituto Tecnico Statale Economico “Roberto Valturio.” Van conèixer les instal·lacions de l’escola i els nostres alumnes van fer una presentació oral sobre la cultura i les tradicions de València, el sistema educatiu espanyol, el nostre institut i el projecte Erasmus+. Després, van jugar a l’Eco-trivia, un joc amb preguntes dissenyades per l’Equip Erasmus del nostre centre, que inclou diferents categories relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat

El tercer dia va començar amb un altre joc preparat pel nostre Equip Erasmus: una gimcana per les instal·lacions de l’institut amb preguntes relacionades amb els dos països i l’ecologia. De vesprada, els alumnes de Rímini prepararen una visita guiada per la ciutat.

El quart dia, els alumnes espanyols van començar a dissenyar el producte final de la mobilitat: un vídeo sobre Rímini, parant especial atenció a la sostenibilitat de la ciutat i de l’escola d’acollida. Després, van menjar tots junts i van fer un passeig pel parc del mar.

El cinqué dia els nostres alumnes van assistir a classes d’italià i d’espanyol. Més tard, es van desdejunar tots junts. De vesprada, van acabar de muntar el vídeo i van assistir a un sopar per a acomiadar-se dels alumnes italians.

Per a finalitzar el viatge, l’últim dia es va realitzar una avaluació tant de l’aprenentatge adquirit com de l’experiència de la mobilitat a través d’un qüestionari en Socrative. Finalment, vam veure el vídeo realitzat pels nostres alumnes.

L’equip espanyol vol agrair i felicitar l'equip italià, coordinat per la professora Brunilde Bove, per l’organització d’aquesta trobada, inoblidable també per a tots els participants.

A presto!