Ací tenim les activitats que hem desenvolupat al llarg del mes de desembre
3/12/24
Hem realitzat la primera activitat Pigmalió anomenada les parelles es coneixen. S'utilitza una plantilla amb preguntes que ajuden la comunicació afavorint el coneixement de les parelles formades i una dinàmica distesa i amena.
5/12/24
En un ambient de compartir, en el Punt Violeta hem fet postals 25 N: les retallem, peguem i escrivim frases amb molta cura i amor.
10-17/12/24
Durant el mes de desembre, l'alumnat del PAC al costat dels seus docents, han assistit al CEIP Pare Manjón per a realitzar l'activitat del foment lector. Esta activitat s'ha realitzat en dos sessions, el dia 10 de desembre amb 1r A i el dia 17 de desembre amb 1r B.
L'activitat la realitzarem en dos parts: Durant la primera hora el nostre alumnat PAC va fer la lectura col·lectiva d'un conte; i durant la segona hora, realitzarem un taller de targetes nadalenques en les quals cada alumn@ PAC ajudava a dos alumnes de primer a realitzar el taller.
La participació per part de tot l'alumnat tant de primària com de secundària va ser molt satisfactòria i tot l'alumnat va quedar encantat!
03-05-10-12/12/24
Durant els dijous que han vingut els nostres companys i companyes de l’Aula Oberta hem realitzat l’estudi de diverses espècies de cucs de terra o anèl·lids. Hem pogut comprovar amb els nostres grups de treballs:
-
La morfologia variada de les diverses espècies estudiades, els hem mesurat i observat amb lupa. Hem comprovat que tenen uns pèls o quetes amb els que s’agafen al sòl més fort del que pensàvem.
-
On tenen la boca i l’anus.
-
La respiració cutània i com estan tant humits per a poder realitzar-la millor.
-
El tipus de reproducció i l’anell o clitel que tenen per a realitzar-la.
-
El mode de vida i com prefereixen la foscor.
-
Són molt deformables i han eixit del tub d’assaig inclús tapat amb un cotó en pèl.
-
La resposta a diferents estímuls com la ceba, el vinagre i la intensitat lluminosa.
Han aprés molt i lis ha paregut molt interessant!!!
12/12/24
Hui hem fet la trobada amb Raquel de Chrysallis, l’asociació de families de menors trans. Ha sigut una trobada molt important ja que em aprés molt, compartit vivències i ens ha ajudat molt amb la inclusió de tot l’alumnat
13/12/24
Hui l’alumnat del grup Divergent (Punt Violeta) durant el temps de descans ha estat jugant al Tabú. Ho han passat molt bé! Estem molt contents ja que és un grup molt cohesionat que ajuda a la inclusió de l’alumnat a l’institut.
CATA INCLUSIVA “BON NADAL”
Hui l’alumnat PAC ha realitzat un gran esforç cuinant per a l’alumnat de 4t B el segon tast inclusiu del curs! Des de les 9 fins les 12 han estat realitzant variats canapès de Nadal i galetes nadalenques, amb la seua millor actitud.
Tot l’alumnat convidat ha tingut la sort de tastar els següents plats:
- Galetes de ninots de gingebre
- Boletes de creïlla farcides de carn picada i arrebossades.
- Pastissets salats de carn picada de vedella amb verduretes, i altres amb tonyina i olives.
- Canapès de pit de titot i formatge en pasta fullada enrotllada.
L’alumnat del PAC juntament amb Susana de RIE i les professores de l’IES Joanot Martorell han muntat el punt de difusió al pati amb la carpa, els cartells i la taula decorada. Posteriorment s’ha realitzat el tast i l’alumnat de 4t B, han deliberat per valorar i puntuar el que han cuinat, com sempre fem, tant amb el sentit de la vista com el gust. Al fer 3 grups de jutges i tindre diverses puntuacions, han acabat obtenint una puntuació de 5/5 en total. Enhorabona!!! I Bon Nadal!!!!!
17/12/24
Al no haver pogut fer l'excursió trimestral, ja que enguany ha començat més tard el programa a causa de la Dana, el pati es dedica a fer manualitats relacionades amb el Nadal.
19/12/24
Hui hem realitzat un aperitiu d’acomiadament amb el Punt Violeta i Divergent. Hui s’han sumat unes alumnes més que s’han trobat molt a gust al grup. Aprofitant la visita de Chrysallis han volgut ser part d’aquest esdeveniment! Gràcies per la vostra confiança.
Hem fet un repàs d’aquest trimestre en quant a inclusió i creem que ha sigut un èxit sobretot amb alumnes reubicades on aquests grups estan sent grups de referència per a gran part de l’alumnat i han ajudat molt a la seua inclusió al centre