Prohibició de l’ús del telèfon mòbil com a mètode de pagament a la cafeteria per part de l’alumnat

Estimades famílies.
El passat 17 d’abril la Conselleria d’’Educació va publicar una resolució en la qual es regulava la prohibició de l’ús de dispositius mòbils per part de l’alumnat en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
Este text legal venia a reforçar un dels punts que el nostre institut ja tenia contemplats en les seues normes de funcionament, i del qual totes les famílies havien sigut informades des del moment de la matrícula de les seues filles i els seus fills.

Durant la primera setmana de classe, que va finalitzar divendres passat 13 de setembre, hem observat com un número d’alumnat ha estat pagant en la cafeteria del nostre centre a través d’aplicacions instal·lades en els seus telèfons mòbils. És a dir: este alumnat ha tingut encesos els seus telèfons mòbils i ha fet ús d’ells a l’interior del recinte escolar per a realitzar pagaments amb els seus dispositius en el datàfon de la nostra cafeteria.
Tenint en compte esta situació, des de l’equip directiu de l’IES Joanot Martorell volem informar-vos dels següents aspectes.
1- L’ús de dispositius mòbils per l’alumnat en els centres escolars no universitaris està terminantment prohibit per la resolució de 17 d’abril de 2024, excepte en casos excepcionals prèviament autoritzats per les famílies i l’institut.
2- Per esta raó, des del dilluns, dia 16 de setembre, queda prohibit pagar en la cafeteria de l’institut mitjançant un telèfon mòbil
3- Esta restricció de pagament sorgix de l’obligació que té el nostre centre de complir la norma.
4- L’empresa que gestiona el servici de cafeteria està informada i, lògicament, accepta esta decisió.
5- Així doncs, des del dilluns 16 de setembre només s’acceptaran pagaments en la cafeteria si es realitzen en metàl·lic, o bé a través d’una targeta física.
6- Hi haurà cartells informatius en el recinte de la cafeteria informant que el pagament amb el telèfon mòbil no estarà permés en la cafeteria.
Us demanem disculpes per les molèsties que el contingut d’esta comunicació us puga ocasionar, però estem segurs que entendreu que, com a centre educatiu que som, estem obligats a complir la norma en tot el desenrotllament de la jornada escolar, i en qualsevol recinte de l’institut.
Gràcies per la vostra comprensió.
Salutacions.