L’ALUMNAT DE 3R D’ESO DEL COROMINES DE VIATGE LITERARI PER LA VALÈNCIA MEDIEVAL

El passat 31 d’abril l’alumnat de 3r d’ESO de l’institut va fer una excursió a València en la qual van poder tindre una visió de la literatura valenciana del Segle d’Or i el seu rastre al Cap i Casal. Acompanyats de textos d’Ibn Almira, Ausiàs March, Jaume Roig, Isabel de Villena o Joanot Martorell entre altres, descobriren la ciutat d’una forma diferent. També van poder contemplar una de les joies de l’arquitectura gòtica, la Llotja de la Seda, Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Amb aquesta visita, el Departament de Valencià del Coromines pretenia donar a conéixer l’esplendor cultural i econòmica d’un territori, el Regne de València, que deixà la seua empremta tant a la literatura com als racons de la ciutat de València.

Després de la ruta literària, l’alumnat va tindre temps de fer una volteta pel centre històric de la ciutat. Per sort, l’oratge ens va acompanyar amb temperatures molt agradables. A més, el dia de l’excursió va coincidir amb la reunió setmanal del Tribunal de les Aigües, tribunal en actiu més antic del món, i, tot i que no vam arribar a presenciar aqueixa reunió, sí que vam gaudir de l’ambient que es forma al seu voltant. En definitiva, un dia espectacular.