‘LA INSPECTORA’, TEATRE A L’IES JOAN COROMINES

Els passats 21 i 22 de març es va representar a l’auditori municipal per a l’alumnat, professorat i famílies del centre La inspectora, una adaptació de l’obra L’inspector de l’autor rus Nikolai Gogol. Aquest clàssic del teatre universal, quasi dos segles després, manté intacta la seua vigència i així ho ha intentat captar la versió del nostre grup de teatre. Una divertidíssima comèdia darrere la qual s’amaguen les més baixes pulsions de l’ésser humà.

Aquest projecte, encapçalat pels alumnes de Literatura Dramàtica de 2n de Batxillerat, va comptar amb la participació i col·laboració de grups de diferents àmbits d’estudi. En primer lloc, els alumnes de la matèria Laboratori de Creació Audiovisual de 1r d’ESO que col·laboraren en l’elaboració d’una part de l’escenografia. En segon lloc, l’alumnat de Comerç Electrònic de 1r curs del cicle formatiu d’Administració del centre que treballaren la part de publicitat i promoció de l’obra. Podeu veure baix els cartells, díptics i l’enllaç QR al web fet per ells. En tercer lloc, el projecte es va ampliar amb la participació de les alumnes de Maquillatge del cicle d’Estètica i Bellesa del Centre Integrat de Formació Professional que van maquillar els nostres actors i actrius en la darrera representació de divendres.

L’elenc artístic del nostre grup de teatre ha estat format per les alumnes de l’optativa de teatre de 3r d’ESO (Asmahan Bouazza, Lina El Mamoun, Elsa Minaya, Inara Vithanage, Chaimaa Chouta, Sara Nsira, Clara Salvador, Rem Addi, Vania Capafons, Carla Ivan, Viktoria Kalyniuk, Nora Robles, Nouhaila Bekkaoui, Laira Belando i Saadia El Jandouz), els esforçats alumnes de 1r de Batxillerat (Susana Lugovska, Bianca Ralea, Lur Juaneda, David Alfonseca i Alejandro Cortés) i, els veritables responsables del projecte, els alumnes de Literatura Dramàtica de 2n de Batxillerat Artístic (Mireia Pla, David Martínez, Giuliana Musto, Pau García i Jehaziel Villanueva).

En definitiva, una experiència artística de primera magnitud per als participants i per al públic que va assistir a les representacions. Si no vau acudir a la interpretació en directe, us convidem ara a gaudir del vídeo de La inspectora. Disfruteu-lo!