PROJECTE MICROMÓN – JA HEM COMENÇAT!

La setmana anterior, l’alumnat de 4t d’ESO de l’IES Joan Coromines va començar les pràctiques al projecte Micromón de la Universitat de València. Aquest projecte de ciència ciutadana tracta de buscar bacteris al nostre voltant que puguen ajudar-nos a combatre els bacteris que generen algunes malalties.

Aquests bacteris resulten cada vegada més resistents als antibiòtics actuals, resultant en una problemàtica que necessita ser tractada urgentment.

Projectes com aquest, ajuden a la recerca de noves possibles bacteris que generen substàncies antibiòtiques efectives contra altres bacteris. Al llarg de diferents pràctiques de laboratori, l’alumnat participant utilitzarà protocols de laboratori i de seguretat, per trobar i aïllar bacteris potencialment beneficiosos per als humans. Tota una experiència!