XARRADES D’EMILI FONOLLOSA AL COROMINES

Els dies 2 i 3 de desembre, el mestre i periodista Emili Fonollosa va realitzar dues xarrades a l’alumnat de segon d’ESO de l’IES Joan Coromines. Entre les iniciatives preses per l’equip docent d’aquest nivell, enguany s’ha encetat la redacció d’un publicació de caràcter trimestral que tindrà vocació de continuïtat al llarg de propers cursos.

Sens dubte, a la comarca no hi ha ningú millor que Emili per poder informar i aconsellar sobre les revistes escolars. Ell va començar amb l’edició d’«Araboga», revista vinculada al CRA de Canet lo Roig, i des de fa divuit anys dirigeix i coordina «Xerinola», la revista del Col·legi l’Assumpció de Vinaròs, que ja va pel número 54. Segur que els alumnes d’ESO van treure bona cosa de profit de les seues indicacions i recomanacions, tant pel que fa al disseny, com a l’estructura i la participació. Va deixar ben clar que l’èxit de «Xerinola» estava sobretot en el treball i la il·lusió i que el projecte tiraria endavant només si hi ha capacitat d’engrescar-se i motivació.

De motivació n’hi ha de sobres perquè en el torn de preguntes van ser molts els i les alumnes que van intervindre i demanar suggeriments i orientació perquè la seua revista siga una publicació digna i interessant.

La comunitat educativa del Coromines agraeix a l’amic i company Emili Fonollosa els seus aclariments i consells que, de ben segur, ajudaran a millorar aquest nou projecte de treball interdisciplinari que s’ha encetat.