CELEBRACIÓ ERASMUS DAYS 2024
L’alumnat participant als projectes ERASMUS + del centre ha preparat un vídeo per tal de celebrar l’ERASMUS DAY d’enguany. La creació ha estat publicada a les xarxes socials del centre per poder arribar a un públic más ampli.
https://www.facebook.com/reel/9262794300416906
https://www.instagram.com/reel/DBOwQ8coWV5/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
ERASMUS +: ” AGIR POUR LE BIEN-ÊTRE”.
VISITA A PORTUGAL – ILLES AÇORES
El curs 2024-2025 ha començat amb la primera trobada ERASMUS + del projecte: “Agir pour le bien-être” a l’illa Terceira ( Azores – Portugal ). Des del diumenge 28 de setembre fins al divendres 04 d’octubre, 5 alumnes de 1r Batxillerat i 2 professores han participat a les diferents activitats organitzades pel centre acollidor.
Totes les activitats focalitzaven el benestar de l’alumnat en diferents àmbits. La setmana va començar amb una eixida a alta mar per tal d’observar els cetacis i els dofins. El contacte amb l’aigua, el moviment i el so de les ones i la llum del sol contribueixen al benestar psicològic dels adolescents.
Una altre aspecte a tenir en compte és el benestar físic i per això es va organitzar una ruta pel “ Monte de Brasil” i dues sessions de “mindfulness”. Mitjançant esta tècnica de meditació, es pretén entrenar la ment per tal de reduir l’estrès, millorar la concentració i incrementar el benestar emocional.
Un taller de cuina, on l’alumnat va preparar un menú equilibrat i saludable en grups internacionals va permetre descobrir els beneficis en la salut física i mental d’una alimentació sana. Així mateix, el treball en grups va afavorir la pràctica de les competències lingüístiques en llengües estrangeres de tot l’alumnat.
La visita de l’illa amb les piscines naturals de Biscoitos , l’Algar do Carvão (antic tub de lava i xemeneia volcànica que permet descendir 300 mts sota terra), els museus de la ciutat i els “ imperios” de cada poble de l’illa, ha estat una manera de fomentar el benestar cultural i educatiu de l’alumnat participant en la visita.
A més a més d’estes activitats, l’alumnat va treballar a la Escola Jeronimo Emiliano Andrade ( https://esjea.edu.azores.gov.pt ) on va participar en alguna de les classes impartides al centre, va presentar els resultats de les enquestes que havia preparat prèviament a cada país i va pintar el logo de cada escola en el mur ERASMUS. Una altra activitat duta a terme amb la col·laboració de l’ajuntament de Sao Mateus va ser la neteja de les platges de la localitat, on es van recollir 150 kilos de deixalles i va fer prendre consciència al nostre alumnat de la necessitat de cuidar i protegir l’espai que ens envolta.
L’últim dia, les famílies acollidores van preparar i oferir un sopar casolà amb plats típics de la gastronomia portuguesa. Les famílies, els docents i l’ alumnat van gaudir d’uns moments de complicitat i camaraderia mentre degustaven els àpats i escoltaven música de totes les cultures presents al sopar.
Els representants de l’IES JAUME I van rebre de la mà dels coordinadors Erasmus de la ESCOLA JERONIMO EMILIANO ANDRADE un certificat per la seua participació i per la seua implicació en totes les activitats dutes a terme durant la visita.
La visita ha suposat una experiència molt enriquidora i inoblidable per a les nostres alumnes que han estat acollides d’una manera molt calorosa i generosa, creant uns lligams especials que perduraran més enllà de la visita.
Beques per al transport ESO. Curs 2024-25
Organisme: CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT
Periode de sol·licitud: OBERT (28-06-2024 – 24-07-2024)
Resolució:
- RESOLUCIÓ de 25 de juny de 2024, de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, per la qual es convoquen ajudes individuals per al servici de transport escolar per al curs 2024-2025. [2024/6293]
- Extracto de la Resolución de 25 de junio de 2024, de la Conselleria de Educación, Universidades y Empleo, por la que se convocan ayudas individuales para el servicio de transporte escolar para el curso 2024-2025. [2024/6233]
Requisit: Serà beneficiari de les ajudes individuals de transport, l'alumnat que complisca els requisits establits en la base segona de l'Ordre 65/2015, de 18 de juny, (DOCV num 7553 de 22.06.2015) de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores per a la convocatòria d'ajudes individuals per al servei de transport escolar, sempre que no puga ser inclòs en cap de les rutes de transport col·lectiu autoritzades i que estiga escolaritzat en algun dels nivells educatius següents:
- Educació Infantil de segon cicle
- Educació Primària
- Educació Secundària Obligatòria
- Educació Especial
Tramitació:
- ALUMNES QUE EN EL CURS 2023-2024 JA VAN SOL·LICITAR L'AJUDA.
Entrar en l'aplicació Itaca Web Família i descarregar el seu esborrany de sol·licitud d'ajuda.
Imprimir, signar i enviar-lo al mail: secretaria@iesjaumeprimer.com
2. ALUMNES NOUS (que no van sol·licitar ajuda)
Enviar al mail: secretaria@iesjaumeprimer.com la següent documentació:
-
- Omplir la sol·licitud, imprimir-la, signar-la.
- Certificat de l'Ajuntament de distància, kilòmetres,... )
- DNI o qualsevol document identificatiu vàlid.
Notícia. CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SELECCIÓ I CONTRACTACIÓ DE PROFESSORAT ESPECIALISTA PER AL CURS D’ESPECIALITZACIÓ DE ROBOTICA COL·LABORATIVA
CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SELECCIÓ I CONTRACTACIÓ DE PROFESSORAT ESPECIALISTA PER AL CURS D'ESPECIALITZACIÓ DE ROBOTICA COL·LABORATIVA
Es necessiten cobrir places de professorat especialista en l'IES Jaume I amb els següents perfils:
- Perfil 1: ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS, SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS (4 hores).
La dedicació horària indicada es refereix a hores lectives setmanals en horari de tarda i el període de contractació mínim des de l' inici del curs d' especialització fins a la finalització de la seva avaluació. En cadascun dels perfils les hores de dedicació poden ser modificables per necessitats de servei.
Els interessats hauran de presentar la documentació requerida enviant un correu electrònic a 46017201@edu.gva.es dirigida al Director de l'IES Jaume I.
Els requisits de les persones candidates, la documentació a presentar, el calendari del procés de selecció, els criteris de valoració, la comissió de valoració, la dedicació docent dels diferents perfils, el règim de contractació i la protecció de les dades de la convocatòria es detallen als apartats següents.
1.- REQUISITS
Les persones aspirants a ser contractades com a professorat especialista han de complir les condicions exigides en l'article 12 del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, així com el marc legal específic del professorat especialista establert en el Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes i el Decret 296/1997, de 2 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes.
Els requisits generals per als qui aspirin a ocupar un lloc de professorat especialista són els següents:
a)Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d' algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o cònjuge qualsevol que sigui la seva nacionalitat dels espanyols i dels nacionals d' altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d' aquesta edat dependents, o nacional d' algun estat, al qual siguid ' aplicació els Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals sigui d' aplicació la lliure circulació de treballadors i la norma que es dicti per a la seva incorporació a l' ordenament jurídic espanyol.
b)Tenir complerts els setze anys i no haver assolit l' edat establerta, amb caràcter general, per a la jubilacióforçosa.
c)Posseir la capacitat funcional per a l' acompliment de les funcions.
d)No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l' accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d' un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l' accés a l' ocupaciópública.
e)No estar matriculat en el mateix centre en el qual es demana ser professor especialista en el
Els requisits específics per ser professorat especialista són els següents:
a)Acreditar una experiència professional reconeguda en el camp laboral corresponent, fora de l' àmbit docent, degudament actualitzada, amb almenys dos anys d' exercici professional vinculat a la unitat o unitats de competència a les quals s' associa el mòdul o programa, en els quatre anys immediatament anteriors al nomenament, pròrroga orenovació.
b)Posseir la competència i qualificació necessàries per impartir correctament els mòduls i resultats d' aprenentatge per als quals es precisa lacontractació.
2.- DOCUMENTACIÓ
Tots els documents s'hauran de presentar escanejats en format digital en un arxiu comprimit amb el nom del candidat/a.
Juntament amb la instància de sol·licitud, els aspirants aportaran la següent documentació.
a)Fotocòpia del document nacional d'identitat, document similar del país d'origen o passaport vigent i, si s'escau, document d'identificació d'estranger (NIE).
b)Currículum vitae i fotocòpia dels mèrits que s' hi al·leguin, que inclogui almenys els apartats:
b1) Dades personals
b2) Dades de formació i/o acadèmics
b3) Experiència laboral
b4) Altres mèrits o activitats d' interès
a)Certificat de l' empresa on desenvolupi o hagi desenvolupat la seva activitat professional, amb expressió de la durada del contracte, descripció de les funcions i tasques exercides i el període de temps que les ha exercit, o, si s' escau, còpia del contracte laboral. En cas d' acompliment de l' activitat coma treballador autònom haurà d' acreditar documentalment aquesta circumstància, així com justificació suficient dels serveis prestats com a tal.
b)Informe de vida laboral o certificació equivalent de la mutualitat laboral a la qual estigués afiliat, on consti l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, o en el seu cas el període de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o qualsevol altre mitjà de prova admès en
c)Declaració responsable que compleix els requisits exigits per ser professor especialista, referits als apartats anteriors d' aquesta convocatòria, així com que són certes les dades i documents aportats per a l' acreditació dels mèrits.
3.- CALENDARI D' ACTUACIONS
15 de juny: publicació de la convocatòria, incloent-hi l'oferta d'ocupació, els criteris de valoració dels candidats i aquest calendari en tauler d'anuncis del centre.
- Del 17 al 28 de juny: termini per a presentació de sol·licituds i documentació en format digital per correu electrònic. (10 dies hàbils).
- 3 de juliol: publicació de llistes d'admesos i exclosos.
- Del 4 al 5 de juliol: realització d'entrevistes als aspirants admesos i, en cas que la comissió ho consideri necessari, realització d'una prova teoricopràctica (s'avisarà en tauler d'anuncis).
- 10 de juliol: publicació del candidat o candidats seleccionats.
- 10 de juliol: proposta a la D.T. d'Educació de la contractació dels aspirants que hagin obtingut una major valoracióglobal.
Qualsevol modificació d' aquest calendari es comunicarà al tauler d' anuncis del centre.
4.- CRITERIS DE VALORACIÓ DELS CANDIDATS
a)Valoració dels mèrits professionals i de formació. FINS A 10 PUNTS
b) Dades de formació i/o acadèmica. FINS A 2 PUNTS
c) Experiència laboral vinculada al perfil. FINS A 6 PUNTS a3) Altres mèrits o activitats d' interès. FINS A 2 PUNTS
d)Realització d' una entrevista amb els aspirants que podrà versar sobre aspectes contemplats en el currículum vitae de l' aspirant i altres relacionats amb la competència professional corresponent al mòdul o programa de què es tracta. FINS A 5 PUNTS
e)En cas que la comissió ho considerés necessari, realització d' una prova teoricopràctica que permeti comprovar la competència professional dels aspirants, directament relacionada amb la qualificació professional vinculada al mòdul o programa. FINS A 5PUNTS
Les puntuacions mínimes que hauran d' obtenir els candidats en cadascun dels apartats per ser seleccionats són:
a)5punts
b)3punts
c)3 punts (en cas derealitzar-se)
5.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ
La composició de la comissió de valoració del professorat especialista serà de 3 persones:
- Director del centre o persona de l'equip directiu en quidelegui
- Cap de Departament de la família Electricitat-Electrònica.
- Cap de Departament de Pràctiques Formatives.
- Professor de la Família Electricitat-Electrònica.
6.- CARACTERÍSTIQUES DE LA DOCÈNCIA DEL PROFESSORAT ESPECIALISTA
Perfil 1: ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS, SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS
Hores de contracte: 4 hores lectives setmanals, respectivament, durant el curs 2023/24, acumulables en determinats períodes.
Horari lectiu: Tardes. Impartició en els mòduls:
- ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS
- Caracteritza robots mòbils autònoms identifcant els components que el formen i determinant el seu funcionament.
- Determina el funcionament general del sistema robòtic identifcant aplicacions i processos automatitzables i caracteritzant l' entorn de treball adequat.
- Confgura i desenvolupa aplicacions basades en robots mòbils autònoms, tenint en compte les seves característiques i el context de treball.
- Verifca el funcionament de robots mòbils autònoms tenint en compte la seva aplicació i els objectius del sistema.
- Repara avaries en robot mòbils autònoms diagnosticant disfuncions i elaborant informes d' incidències.
- SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS
- Caracteritza la seguretat d'una instal·lació robòtica, tenint en compte les característiques de la instal·lació i la normativa d'aplicació.
- Aplica les funcions de seguretat del robot tenint en compte la seva funció en el sistema i l' entorn de treball.
- Avalua la normativa vigent en seguretat per a màquines aplicant els seus principis sobre robots.
- Verifica el funcionament segur de robots i perifèrics tenint en compte la seva àrea de treball i la seva interacció en el conjunt.
- Manté entorns productius robotitzats diagnosticant i solucionant disfuncions i elaborant informes d' incidències.
7.- RÈGIM DE CONTRACTACIÓ
A continuació, s' enllaça el marc legal que regula la figura docent del professorat especialista en Formació Professional
- Reial Decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes https://www.boe.es/boe/dias/1995/10/21/ pdfs/A30734-30736.pdf
- Decret 296/1997, de 2 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes http://www.dogv.gva.es/datos/1997/12/17/pdf/1997_12675.pdf
Els professors especialistes percebran, en el cas de contractació a temps complet, les retribucions bàsiques, exclosos triennis, corresponents al Cos de funcionaris docents que imparteix l' especialitat a què es trobi atribuït el mòdul de què es tracti. També percebran les retribucions complementàries que corresponguin al lloc que exerceixin, exclòs el component del complement per formació permanent (sexennis), i qualsevol altra que igualment es trobi vinculada, o es vinculi en el futur, a la condició de funcionari de carrera.
Les retribucions dels professors especialistes a temps parcial seran proporcionals a la dedicació horària que s' estableixi en la seva contractació d' acord amb el que disposa la normativa vigent per als funcionaris interins del mateix Cos.
La contractació de professors especialistes s' ha d' ajustar al que preveu la legislació vigent d' incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.
PROTECCIÓ DE DADES
La informació facilitada per la persona aspirant serà consultada exclusivament per la comissió de valoració i la direcció del centre amb l' objecte de resoldre el procés de selecció, complint amb la normativa de protecció de dades durant tot el procediment.
OBSERVACIÓ FINAL
Qualsevol consulta al respecte d' aquesta convocatòria es pot realitzar per mail a rasensio@iesjaumeprimer.com
A Ontinyent, a 12 de juny de 2024.
La Direcció de l’IES JAUME I.