VISITA ERASMUS A L’IES JAUME I

Última visita de les escoles sòcies del projecte “NOTRE ALIMENTATION, UN ACTE CITOYEN” a Ontinyent.

Durant la setmana del 26 de febrer al 1 de març, el nostre IES va acollir una segona trobada de centres europeus dins del marc del projecte Erasmus en el qual participem. ” Notre alimentation, un acte citoyen”

L’alumnat d’Ontinyent va dur a terme diferents activitats en grups internacionals amb alumnat de França ( Bagnères de Bigorre ) i Luxemburg. Així mateix, vam contar amb la presència d’una professora hongaresa, que volia conèixer el projecte abans de participar-hi el pròxim curs.

L’alumnat i les professores Carmen Sanz, Elena Martínez, Yolanda Valdés i Cristina Martí van ser acollits, juntament amb els visitants europeus a l’ajuntament de la ciutat on se’ls va donar la benvinguda i seguidament van fer una ruta pels monuments d’Ontinyent.

També van visitar la ciutat de València, acompanyats per Francisco Valero i Cristina Martí i van descobrir els llocs més emblemàtics a través d’una gimcana duta a terme en grups mixtes.

El projecte, que gira entorn a l’alimentació saludable i els bons hàbits, pretén millorar l’alimentació de l’alumnat a través d’uns tallers pràctics com ara, degustació d’aliments amb els ull tapats per tal de descobrir el nom de l’aliment i el seu sabor ( que ha permés descobrir les diferències alimentàries entre els adolescents de cada país) o un taller de degustació de 5 olis diferents on l’alumnat havia de descobrir el seu origen.

Durant els tallers, l’alumnat posava en pràctica les seues competències  lingüístiques en francès i anglès.

Un aspecte fonamental estretament lligat amb la bona salut i la dieta equilibrada és la pràctica d’un esport. Per tal de motivar l’alumnat, els professors Maria Linares i Jordi Pérez van organitzar una excursió a la muntanya i es va aprofitar per collir les plantes típiques de la nostra zona. Posteriorment, la professora Almudena Martínez, va preparar un taller al laboratori de biologia on seguint unes fitxes tècniques de les plantes, els alumnes havien de trobar el nom de cada exemplar collit i després havien de provar la infusió per tal d’endevinar de quina planta es tractava.

L’últim dia de l’estada dels companys estrangers, les famílies van preparar un sopar amb plats representatius de la gastronomia del poble i de la regió. El centre va deixar les instal·lacions i membres de l’equip directiu i del claustre van participar col·laborant amb les famílies.

ÀGAPS PREPARATS PER LES FAMÍLIES I EL PROFESSORAT.

L’experiència ha estat valorada de manera molt positiva tant per les famílies com per l’alumnat participant que ja espera impacient la pròxima trobada que serà a les illes Açores ( Portugal ) en octubre 2024.