ELS NOSTRES ALUMNES ENS CONTEN LA SEUA EXPERIÈNCIA ERASMUS

Asier Cambra ens parla del viatge a La Réunion.

Mon voyage.

El meu viatge a la Réunion. El viatge fins l’illa de la Réunion va ser molt llarg perquè vam volar més de 10.000 kms. Mai havia viatjat tant lluny. Va ser molt divertit vore a la tele de l’avió tots els llocs pels quals anàvem passant. Itàlia, Grècia, Egipte i el riu Nil, Somàlia, Kènia, Madagascar…. Va ser molt dur perquè no vaig poder dormir i quan vam arribar tenia molt són. A més feia moooolta calor.

El primer dia, la família em va dur a vore un poc l’illa i després vam anar a l’aniversari de la cosina on vaig descobrir algunes diferències culturals. Aquest dia vaig anar a dormir prompte perquè duia moltes hores sense dormir. El segon dia vam anar a l’institut i vam fer un parell de activitats per conèixer-nos i conèixer l’institut i per la vesprada vam anar a conèixer la platja més pròxima a la nostra zona. La resta de dies van ser pareguts, pel matí fèiem activitats a l’institut  i per la vesprada exploràvem l’illa per descobrir les seues característiques. Una cosa que em va sorprendre va ser que tot el món dinava a la cantina on solament pagaven un  euro a l’any. Ens van explicar que era una decisió del govern de la regió per aixina ajudar a les famílies amb menys recursos.

Vam vore una gran quantitat de fauna i flora de la zona com les plantes originals de l’illa, la flor de frangipani, l’arbres del tamarinde o els mangos, animals com els gekkos (rèptils),  peixos tropicals…. A l’estar en l’oceà Índic eren unes platges molt boniques protegides per esculls de coral i on no anava molta gent i per això eren molt tranquil·les també. Hi havia un volcà però tampoc vam poder anar perquè no hi quedava temps. Un dels millor moments va estar el dinar que vam preparar amb els productes típics de cada país. Va ser tot un banquet on vam provar aliments d’altres cultures.

Va ser una grandíssima experiència que sens dubte tornaria a repetir. En general ho vam passar molt bé amb els companys de la Reunió i els companys d’Açores i Luxemburg. Una experiència inoblidable.