Durant aquesta segona avaluació del curs 24/25 han continuat duent-se a terme tota una sèrie d’activitats complementàries del Servei d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de València. Aquests tallers han contribuït a reforçar les actituds interculturals, els valors democràtics i el respecte dels drets fonamentals, així com la lluita contra tota forma de discriminació.
En concret, a 1r i 2n d’ESO s’ha realitzat un Taller titulat Viu les teues emocions. Aquest Taller pretén contribuir a complementar un enfocament educatiu en el qual les emocions es col·loquen en el centre d’aprenentatge.
A 1r d’ESO també ha tingut lloc el Taller Desxifrant l’enigma de l’etiqueta. Etiquetatge i seguretat alimentària amb l’objectiu de despertar en els alumnes i les alumnes l’interés pel coneixement de la normativa de l’etiquetatge dels productes.
Pel que fa a 3r d’ESO han realitzat el Taller del Servei de Prevenció Escolar de l’Ajuntament de València titulat Astrolabi amb l’objectiu de proporcionar a l’alumnat informació bàsica sobre les diferents drogues, treballant tant els factors de riscos com els factors de protecció enfront del consum.
També a 4t d’ESO s’ha impartit el Taller del Servei d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de València titulat Desactiva els teus prejudicis dirigit a fomentar la reflexió crítica i les actituds contràries a l’odi i la intolerància, així com la capacitat de l’alumnat per a ser subjectes actius en la lluita contra els prejuís i estereotips nocius.
I a 1r de SMR ha tingut lloc l’activitat del Servei de Prevenció Escolar de l’Ajuntament de València titulada Ludens. Aquest taller és una activitat informativa que pretén aprofundir en l’ús que actualment fan els i les joves dels jocs d’atzar en línia i en els possibles problemes derivats de la seua utilització. Les sessions de treball amb l’alumnat seran de caràcter participatiu.
D’altra banda, la Comissió de Convivència i Igualtat ha volgut dedicar el dia de la dona a una temàtica concreta: les professions que habitualment han estat vinculades al món masculí i que, a poc a poc, les dones han pogut accedir-hi i desenvolupar.
Per a tractar aquesta temàtica s’ha fet primer una recerca de dones del nostre entorn que desenvolupen una professió tradicionalment masculina a les que hem demanat que ens expliquen per mitjà d’una gravació en què consisteix la seua feina i quins sostres de vidre han hagut de trencar per a exercir la seua professió. Posteriorment, el nostre company Paco Jiménez ha editat un vídeo que recull totes aquestes aportacions i, a més a més, s’ha preparat unes activitats pre i postvisionat per a l’alumnat de l’ESO que completen el visionat del vídeo, i un debat per a l’alumnat de Batxillerat i Cicles.
També, per mitjà de la proposta dels patis actius l’alumnat ha pogut gaudir de les activitats proposades a la biblioteca, o al pati on s’han ofertat activitats com escacs, volei o pickleball. A més a més, al projecte Pigmalió l’alumnat ha reforçat la convivència i l’autoconeixement per mitjà de tècniques de cercles restauratius i dinàmiques de teatre. I part de l‘alumnat d’ESO ha pogut rebre un reforç acadèmic a la Biblioteca tutoritzada en horari de vesprada.
Per últim, els diferents departaments han realitzat eixides extraescolars molt variades que han contribuït a reforçar el currículum de cadascuna de les matèries. A tall d’exemple, l’alumnat ha pogut gaudir de diverses obres de Teatre en castellà i valencià. També l’alumnat de 1r de Batxillerat ha gaudit d’una jornada esportiva a la neu organitzada pel departament d’Educació Física. A més a més, l’alumnat de 2n de Batxillerat ha assistit a l’activitat Gaudint la química, organitzada per la Facultat de Química de la Universitat de València, també l’alumnat de Batxillerat ha participat en la XVII Olimpíada de Filosofia, o l’alumnat de 3r d’ESO han participat al Taller de robòtica del Museu de les Arts i les Ciències. I si parlem de l’alumnat de Cicles, 1r i 2n d’ASIR visitaren el supercomputador Tirant de la plataforma multimèdia online de la Universitat de València.
D’altra banda, durant aquesta 2a avaluació, quatre alumnes de Batxillerat han exposat el seu treball d’investigació de Batxillerat. A mes a més, s’ha continuat amb les visites afectives regulars a una residència de majors en horari de vesprada.
A més a més, la nostra guanyadora del concurs de guions de curts audiovisuals basat en el decàleg de bones pràctiques per a combatre el sexisme en els relats audiovisuals de CIMA10 juntament amb altres companys de 1r i 2n de Batxillerat artístic han participat en la gravació del seu curt La mateixa sang que ha tingut lloc a Albalat de la Ribera.
Pel que fa als pares del nostre alumnat, aquests han pogut gaudir de l’Escola de mares i pares que ha tingut lloc a la SUM del centre els dilluns a les 18:30 hores durant 5 sessions de gener a març gràcies a l’AMPA que ha sol·licitat l’activitat formativa a l’Ajuntament de València. A més a més, els pares també han pogut gaudir de la sessió trimestral del club de lectura de l’IES juntament amb el professorat i l’alumnat assistent.
Finalment, hem tancat el trimestre amb la jornada especial de Carnestoltes del 28 de febrer en la que ha participat l’alumnat de l’ESO confeccionat disfresses grupals i individuals sota la temàtica de la ciutat de València. El nivell ha estat molt alt i les disfresses i performances han quedat espectaculars.
