Notícies Erasmus+

Classes de ciència des d’Islàndia: Glacera

Per tendero_anggar | 28 de març de 2022

Una glacera és una gran massa de gel comprimida que flueix lentament com rios. En la darrera glaciació, Islàndia era una enorme glacera que cobria tota l’illa (glacera en casquet). La retirada d’esta enorme glacera va donar lloc a diferents glaceres alpines. L’autobús sembla avançar per les pàgines d’un llibre de geomorfologia glaciar. Ni tan …

Llegiu més

Dia 7: Una setmana que ha passat en un segon

Per tendero_anggar | 28 de març de 2022

L’última jornada del curs serveix per posar en comú les idees que els grups de treball formats pels docents d’arreu d’europa, exposem les nostres conclusions. Cada grup ha fet una reflexió al voltant d’aquells aspectes més significatius o sorprenents del sistema educatiu islandès. Les matèries que s’estudien, els diferents tipus de cadires, les estacions de …

Llegiu més

Dia 6: Un plató natural

Per tendero_anggar | 28 de març de 2022

El final de l’estada s’acosta, i mentre comencem a fer balanç i contrastar opinions amb la resta de participants del curs, Islàndia ens té reservats alguns dels seus encants més autèntics. La jornada de hui és especialment enriquidora per als docents de biologia i geologia, ja que hui visitem fenòmens naturals que s’expliquen a l’aula …

Llegiu més

Dia 5: “Þetta reddast”

Per tendero_anggar | 22 de març de 2022

Hui visitem una escola de primària (Hólabrekkuskóli, als afores de Reyjakavík), que a Islàndia comprén des dels 6 als 16 anys. Una particularitat d’esta escola és que entre els seus 500 alumnes es troben 40 nacionalitats diferents. Esta heterogeneïtat és un repte per a l’escola, però el seu lema és “Þetta reddast”, que significa “tot …

Llegiu més

Dia 4: Cap al Valhalla

Per tendero_anggar | 22 de març de 2022

El dia comença amb una xarrada de Árni Sverrir Bjarnason (professor de literatura islandesa) sobre mitologia i literatura islandeses. Esta literatura es caracteritza per la prominència dels espais naturals d’esta illa, i per la presència de nombrosos elements de la mitologia nòrdica.  Fins i tot en l’Edda de Sædmund (una de les obres més antigues …

Llegiu més

Classes de ciència des d’Islàndia: Un instant del cicle de Wilson

Per tendero_anggar | 22 de març de 2022

Una nombrosíssima quantitat d’abruptes esquerdes contrasten amb les suaus línies del mantell blanc que ha recobert el paisatge per a rebre’ns al parc nacional de Þingvellir. D’un costat la placa eurasiàtica, de l’altre, la placa americana. Si poguérem retrocedir en el temps comprendríem que les distàncies, i les diferències, per molt grans que semblen, són sols …

Llegiu més

Classes de ciència des d’Islàndia: Guèiser

Per tendero_anggar | 21 de març de 2022

Un guèiser és un tipus de font termal que expulsa grans columnes d’aigua bullint amb una gran força. El seu nom procedeix de la paraula islandesa “geyser”, el significat de la qual és “sortidor”, que descriu perfectament la seua activitat. L’aigua que s’expulsa pels guèisers procedeix de pous subterranis, que es calfa per l’activitat volcànica, …

Llegiu més

Classes de ciència des d’Islàndia!!

Per tendero_anggar | 16 de març de 2022

El Sol irràdia un fluxe de càrregues altament energètiques en totes les direccions, que anomenem “vent solar”. Quan este vent arriba a la Terra és desviat per la magnetosfera cap a les regions polars on col·lisionen amb les partícules atmosfèriques, i formen un plasma, les aurores (boreals al pol nord i australs al pol sud). …

Llegiu més

Dia 3: Flipant amb les escoles islandeses

Per tendero_anggar | 15 de març de 2022

Hui ens hem separat per visitar dues escoles. Mentre Arantza anava a Menntaskólinn við Sund, Àngel ha recorregut els increïbles corredors de Borgarholtsskóli. Menntaskólinn við Sund és una escola enfocada a l’accés a la universitat, on l’alumnat té la llibertat de triar no només l’itinerari formatiu, sinó també les matèries que vol estudiar en cadascun …

Llegiu més

Dia 2: Descobrint el nostre país d’acollida

Per valls_araman | 14 de març de 2022

Comencem la formació a la facultat d’educació de la Universitat d’Islàndia amb sessions teòriques, en què hem aprés les característiques fonamentals del sistema educatiu islandés amb Kristinn Thorsteinsson, i hem aprofundit en la història i la cultura d’este país amb Erla Ragnarsdóttir. En acabar, hem començat a teballar en grups internacionals al voltant d’un projecte …

Llegiu més