La Biblioteca Escolar presenta el còmic sobre la Guerra Civil i la memòria democràtica com a recurs didàctic

l’IES Clara Campoamor acull l’exposició oferida pel CEFIRE de Torrent al voltant de la memòria democràtica. Aquesta activitat és una més dins de les programades amb motiu del premi de la Diputació de València MEMÒRIA A L’ESCOLA: FENT MEMÒRIA AMB LES DONES DEL CLARA. Estarà present al hall del centre per a què qualsevol alumne ho puga veure. S’ha treballat en l’assignatura Descobrint les nostres arrels clàssiques amb els alumnes de 2n de BATX en aquestes vessants:

En primer lloc, l’alumnat ha preparat l’exposició amb uns panells que recullen les imatges de les vinyetes que importants dibuixants i guionistes del nostre país han dedicat a la memòria democràtica, acompanyades d’uns textos explicatius sobre el moment històric que reflecteixen.

En segon lloc, s’ha treballat a classe la maleta didàctica que el CEFIRE ens ha deixat amb diferents còmics al voltant de la memòria democràtica amb la creació d’una ressenya literària. Aquesta activitat inclou la fitxa bibliogràfica, la imatge de la portada, el resum de l’obra i l’opinió de cada alumne i alumna. Finalment, s’ha creat un codi QR perquè pugueu visualitzar-la.

Per últim com a recurs didàctic, la Biblioteca Escolar ha adquirit i està fent el préstec a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n Batxillerat del còmic Regreso al Edén de Paco Roca que estan treballant a classe de geografia i història dins de les activitats de memòria històrica i com a complement visiten guiats l’exposició.

Per últim com a recurs didàctic, la Biblioteca Escolar ha adquirit i està fent el préstec a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n Batxillerat del còmic “Regreso al Edén” de Paco Roca que estan treballant a classe de geografia i història dins de les activitats de memòria històrica i com a complement visiten guiats l’exposició.

Esperem que vos agrade!

1 García, José Pablo (1982-) La Guerra Civil Española. 5ª ed. Barcelona : Penguin Random  House, 2016. 239 pg.
2 Roca, Paco (1969-)  Los surcos del azar. 7ª ed. Bilbao : Astiberri, 2018. 326 pg.
3 Altarriba, Antonio (1952-)  El arte de volar [Llibres]. 3ª ed. Barcelona : Norma, 2017. 222  pg.
4 Altarriba, Antonio (1952-) El ala rota. 3ª ed. Barcelona : Norma, 2017. 262 pg.
5 Sento (1953-), autor, dibujante Dr. Uriel. 1ª ed. Bilbao : Astiberri, 2017. 427 pg.
6 Dounovetz, Serguei. El ángel de la retirada. [Barcelona] : Bang, 2010. [62] pg.
7  Roca, Paco (1969-) El Faro. 9ª ed. Bilbao : Astiberri, 2018. 326 pg
8 Roca, Paco (1969-)  Regreso al Edén. 7ª ed. Bilbao : Astiberri, 2018. 267 pg
9 Escrivá, Cristina  La Valencia de Juan Negrín. 1ª ed. Bilbao :‎ Asociación Cultural Instituto Obrero, 2022. 68 p.
10 Preston, Paul La muerte de Guernica. 1ª ed. Debate, 2017. 96 pg.